تربیت ۴ هزار حافظ کل قرآن در موسسه مهد قرآن

11:13 - 10 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۷۹۵۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیرعامل موسسه مهد قرآن کشور از تربیت ۴ هزار نفر حافظ کل قرآن در این موسسه خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام  خبرگزاری صدا و سیما، سید محمود چاووشی در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم موسوم به «ترنم وحی» از تاسیس بیش از ۱۴۳ شعبه این موسسه در سراسر کشور از سال ۱۳۷۱ تاکنون خبر داد و گفت: طی این سال‌ها علاوه بر این تعداد حافظ کل قرآن باید به ده‌ ها هزار حافظ دیگر که بین یک تا ۲۵ جزء قرآن را حفظ کرده اند، اشاره کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از آزمون چهار نفر دهه نودی در بخش حفظ شرکت کرده اند، اضافه کرد: ۲۰ نفر دهه هشتادی، هشت نفر دهه هفتادی، ۲۵ نفر دهه شصتی، ۱۶ نفر دهه پنجاهی و پنج نفر متولد دهه ۴۰ شرکت کنندگان در این آزمون هستند.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن کشور گفت: این دوره از آزمون که همراه با ترجمه، تفسیر و مفاهیم قرآنی بود از روز سه شنبه هشتم آذر به میزبانی استان گلستان برگزار شده است و اختتامیه این مسابقات نیز روز جمعه یازدهم آذر با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در گرگان برگزار خواهد شد.

چاوشی با بیان اینکه این دوره از آزمون با حضور پنج تیم داوری شامل سه تیم برادران و دو تیم خواهران در حال برگزاری است، افزود: اساتید بزرگ و پرافتخار قرآنی همچون استاد پرهیزگار، استاد سعیدیان و استاد سیف از جمله اساتیدی هستند که افتخار حضور به عنوان داور را در این دوره از آزمون به ما داده اند.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن کشور با تاکید بر اینکه آزمون‌ ها ابتدا در مرحله استانی برگزار شده است، تصریح کرد: در مرحله استانی این آزمون بالغ بر ۱۳۰ حافظ شرکت کرده اند، ۷۸ نفر با کسب حد نضاب نمره موفق به حضور در مرحله کشوری شده اند که باید در دو مرحله کتبی و شفاهی آزمون حفظ قرآن کریم شرکت کرده و در صورت قبولی گواهینامه رسمی حفظ قرآن کریم را دریافت کنند.

چاووشی اضافه کرد: گواهینامه حفظ قرآن کریم در این آزمون با امضای معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد، رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات کشور و رئیس هیئت امنای موسسه مهد قرآن به افراد اعطا می‌ شود

وی ادامه داد: علاوه بر اعطای گواهی حفظ با افرادی که در آزمون موفق شوند یک نیم سکه بهار آزادی نیز به رسم تقدیر و تجلیل از تلاش این عزیزان به آنان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: موسسه مهد قرآن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *