برنامه‌ریزی هزاران پرستار انگلیسی برای اعتصاب گسترده

10:14 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۶۴۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ده‌‎ها هزار نفر از پرستاران انگلیس برای اعتصاب در ماه دسامبر برنامه‌ریزی کرده‌اند.

خبرگزاری میزان – ده‌ها هزار نفر از پرستاران انگلیسی، مجموعه‌ای از اعتصاب‌ها را در ده‌ها بیمارستان در سراسر این کشور در ماه دسامبر آغاز خواهند کرد و در صورت امتناع دولت انگلیس از مذاکره بر سر پرداخت دستمزد، اقدامات خود را تشدید خواهند کرد.

به گزارش «گاردین»، کالج پرستاری (RCN) اعلام کرد که بیش از 100 هزار پرستار در بسیاری از بیمارستان‌ها و سایر ارگان‌های سرویس سلامت همگانی این کشور دست از کار خواهند کشید.

اعضای کالج پرستاری (RCN) در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی، پس از رای مثبت در جریان یک رای‌گیری، در روزهای 15 و 20 دسامبر، بزرگترین اعتصاب خود را برگزار خواهند کرد.

این اعتصاب در اعتراض به دستمزدها بوده و پس از آن صورت می‎گیرد که دولت انگلیس با درخواست آنها برای افزایش دستمزد به میزان 5 درصد بیشتر از تورم مخالفت کرده است.

اما اتحادیه صنفی پرستاران انگلیس تاکیده کرده که مقیاس اقدامات خود را تشدید خواهد کرد مگر اینکه «استیو بارکلی»، وزیر بهداشت انگلیس، در مورد درخواست آنها برای افزایش دستمزد 5 درصد بیشتر از نرخ تورم، مذاکرات مفصلی انجام دهد.

پیش‎بینی می‌شود که اعتصاب در روزهای 15 و 20 دسامبر مراقبت و خدمات در 53 سازمان متعلق به سرویس سلامت همگانی در انگلیس را به شدت مختل کند.

پرستارانی که موافقت خود را برای اعتصاب و دست کشیدن از کار اعلام کرده‌اند در بیش از نیمی از واحدهای سرویس سلامت همگانی انگلیس مشغول به فعالیت هستند.

علاوه بر این پرستاران در 12 هیئت از 13 هیئت سلامت و سایر ارگان‌های وابسته به سرویس سلامت همگانی در انگلیس و ولز  و سازمان‌های دیگر مانند بیمارستان دانشگاه «کاردیف» و مقر خدمات آمبولانس ولز اعتصاب خواهند کرد.

«پت کولن»، دبیر کل و مدیر اجرایی کالج سلطنتی پرستاری انگلیس گفت: وزرا پیشنهاد ما را برای مذاکرات رسمی بر سر پرداخت دستمزد را کردند؛ آنها انتخاب کردند که ما اعتصاب کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *