بیش از یک هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان قزوین تعیین تکلیف شد

10:03 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۶۳۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از تعیین تکلیف حدود یک هزار و 650 دستگاه انواع وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان به نفع دولت خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی با اعلام خبر تعیین تکلیف حدود یک هزار و 650 دستگاه انواع وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ های استان قزوین به نفع دولت، اظهارکرد: در مردادماه سال‌جاری در راستای احیای حقوق عامه و بررسی وضعیت پارکینگ های وسایل نقلیه توقیفی در بازدید ویژه از این مراکز مشخص شد که تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه سال‌های متمادی بدون تعیین تکلیف و مراجعه صاحبان آنها در این پارکینگ ها رسوبی شده‌اند.

وی افزود: بدون شک انباشت و رهاشدن وسایل نقلیه در پارکینگ ها موجب تضییع حقوق اشخاص است و در همین راستا این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستانی استان قزوین قرار گرفته و کارگروه ساماندهی پارکینگ های وسایل نقلیه استان به دبیری یکی از معاونان دادستان مرکز استان و عضویت سایر دستگاه های متولی تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیت دستگاه های مربوطه نسبت به ساماندهی، ترخیص و تحویل وسایل نقلیه به صاحبان و حتی مزایده آنها از طریق دادگاه اصل 45 قانون اساسی اقدام و برخلاف اطلاع رسانی عمومی از طریق «رسانه ملی، رسانه های جمعی، نصب بنر در نقاط مختلف سطح شهر و...» صاحبان حدود یک هزار و 650 دستگاه انواع وسیله نقلیه مراجعه نداشته و از اموال خود اعراض کرده‌اند.

رجبی تصریح کرد: متعاقباً مراتب جهت اخذ تصمیم قانونی به دادگاه اصل 49 قانون اساسی ارسال و طی دادنامه های اصداری حکم به تملک وسایل نقلیه توقیفی مذکور به نفع دولت صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین تاکیدکرد: قطعاً برای جلوگیری از فرسایش و تضییع این وسایل نقلیه طی برگزاری مزایده عمومی در اختیار مردم قرار خواهند گرفت، و بدون شک موضوع پارکینگ های استان همچنان در دستور کار قرار دارند و نسبت به سایر وسایل نقلیه توقیفی نیز تصمیمات قانونی در راستای پیشگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال اتخاذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مسئولان قضایی استان قزوین با خانواده جانبازان و ایثارگران شاغل در دستگاه قضایی دیدار کردند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *