رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: امر داوری قضایی باید قاعده مند شود

14:47 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۶۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: باید داوری کاملاً قاعده مند و قانونمدار و بر اساس ضوابط و قوانین جاری کشور باشد و نباید اجازه سوء استفاده از مردم را به هیچ کس یا موسسه ای داد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، در سی امین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی با تبریک میلاد مسعود عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، تلاشهای ارزشمند و ستودنی قشر درمان و پرستاران تلاشگر را خصوصاً در ایام سخت کرونا ارج نهاد و گفت: ملت ایران این تلاشهای ستودنی را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد.

عتباتی روز نیروی دریایی را هم تبریک و یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نیرو را گرامی داشت و گفت: دریا دلان نیروی دریایی در طول سالیان دفاع مقدس و پس از آن اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در آبهای داخلی و آبهای آزاد به نمایش گذاشته اند و تمامیت ارضی کشور را با شجاعت و ایثار صیانت و محافظت کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی سپس به مقوله عملکردی حوزه های قضایی پرداخت و گفت: همکاران ما در سطح استان و در حوزه های قضایی وفق برنامه عملیاتی سال 1401 در حال تلاش هستند و عملکرد ایشان هر هفته در شورای معاونین مورد بررسی دقیق اعضای شورای معاونین قرار می گیرد و هر کجا معاونین نقاط ضعف و نیاز به تلاش بیشتر را ملاحظه کنند اقدام لازم را انجام می دهند.

عتباتی با بیان اینکه تک تک شعب استان از جهت عملکرد تحت رصد معاونین هستند گفت: تلاشهای همکاران برای معاونین ارزشمند است و شعبی که عملکرد مثبت و مطلوب دارند هم مورد تقدیر و تشکر قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به دستور ارزشمند ریاست قوه قضائیه درخصوص استفاده از ارفاقات قانونی برای آزاد سازی دستگیر شدگان حوادث اخیر به مناسبت پیروزی تیم فوتبال گفت: با وصول این دستور با تشکیل کارگروه ویژه و بررسی پرونده ها در روز اول 20 نفر آزاد شدند و در روزهای آتی هم آزادی های قابل توجهی اتفاق خواهد افتاد.

عتباتی در ادامه صحبتهای خود به اهمیت امر داوری هم اشاره و گفت: باید داوری کاملاً قاعده مند و قانونمدار و بر اساس ضوابط و قوانین جاری کشور باشد و نباید اجازه سوء استفاده از مردم را به هیچ کس یا موسسه ای داد و با ساماندهی موسسات داوری نظارت مستمر و دقیق به این امر صورت گیرد.

در ادامه جلسه حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن ارائه گزارش از عملکرد دادسراهای استان به بیان مطالبی فراخور دستورات جلسه پرداخت و سپس زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان به ارائه گزارش عملکرد کلیه حوزه های قضایی استان به صورت پاورپوینت و جداول آماری پرداخت و اعضای شورای معاونین به بررسی عملکرد تک تک حوزه ها پرداخته و در مورد حوزه های ضعیف و قوی بحث و تبادل نظر کردند.

مرتضی حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان نیز در خصوص بحث داوری و مشکلات مرتبط و سوء استفاده هایی که برخی افراد بزهکار از بحث داوری می کنند و به این طریق مردم را با مشکل عدیده حقوقی و قضایی مواجه می کنند پرداخت.

اکبر اسدی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان هم اقدامات انجام شده در خصوص موضوع داوری را تفصیلاً بیان و مواردی که نیازمند قانونمدار کردن داوری در سطح جامعه است را بیان کرد و سپس بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در مورد دستور چهارم جلسه در مورد موضوع تعاونی مسکن و مصرف دادگستری استان به ارائه گزارش پرداخت و سایر اعضای شورای معاونین نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: داوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *