کتاب «زینت دوش نبی» منتشر شد

13:51 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۴۹۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب زینت دوش نبی را انتشارات کتاب جمکران در ۳۱۵ صفحه و با قیمت ۶۲۰۰۰ تومان در ایام عزای سید و سالار شهیدان وارد بازار کتاب کرده است.

خبرگزاری میزان – کتاب «زینت دوش نبی» از «امام حسین (ع)» نوشتن هم سهل است و هم ممتنع. سهل است چون «امام حسین (ع)» خورشید است و مهر عالم‌آرا، به همه می‌نگرد و پرتوی نورش را از کسی دریغ نمی‌دارد. ممتنع است چون توصیف آن دریای بی‌کران از عهده هرکسی برنمی‌دارد.

آقای «محمود سوری» که سال‌ها در عرصه طلبگی و ادبیات و قصه و ویرایش فعالیت داشته است این بار برای ادای دینی خدمت سالار شهیدان به سراغ منابع کهن اهل سنت رفته و کتاب «زینت دوش نبی» را نوشته است. کتابی شامل بیش از ۱۲۰ داستانک درباره زندگی «امام حسین (ع)» از منابع اهل سنت، که در ادامه سبک و سیاق دو کتاب «فاطمه علی است» و «مسیح اسلام» نوشته شده است.

کتاب «زینت دوش نبی»

«محمود سوری» دکترای معارف اسلامی دانشگاه علامه و مسئول نسخ خطی مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی و سرویراستار انتشارات کتاب جمکران است که پیش از این، کتاب «و اینگونه است زینب» را برای انتشارات کتاب جمکران بازنویسی کرده است. کتابی که بازنویسی خصایص حضرت «زینب(س)» از کتاب زینبیه از سید نورالدین جزایری می باشد.

کتاب «زینت دوش نبی» را انتشارات کتاب جمکران در ۳۱۵ صفحه و با قیمت ۶۲۰۰۰ تومان در ایام عزای سید و سالار شهیدان وارد بازار کتاب کرده است.

در بخشی از کتاب زینت دوش نبی می خوانیم:

یکی از دربان‌ها با دیدن من، فریاد زد:

_فرستاده جناب قیصر روم وارد می‌شود.

وارد شدم. تالار کاخ یزید را آذین بسته بودند و باشکوه‌تر از قبل می‌نمود.

خود یزید هم، لباسی قرمز به تن کرده بود و جام شراب به دست، دعوتم کرد تا کنارش بر تخت سلطنت بنشینم و گفت:

_بیا که خوش وقتی آمدی. من شادم و می‌خواهم در شادی‌ام شریک شوی.

رفتم و بر تخت نشستم.

در آن حال، سری را در تشتی آوردند و جلوی ما گذاشتند.

زینب

پرسیدم:

_این، سرِ کیست؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *