جام جهانی 2022| رونالدو و یارانش به یک هشتم نهایی رسیدند/ اروگوئه حریف سلسائوی اروپا نشد + فیلم

0:28 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۳۶۱۹
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دیداری حساس از گروه H جام جهانی 2022 تیم ملی پرتغال با برتری مقابل اروگوئه به عنوان سومین تیم صعودش به جمع 16 تیم نهایی را مسجل کرد.

خبرگزاری میزان – در آخرین دیدار از دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ و در نبردی حساس تیم ملی پرتغال در دومین دیدار گروه H و از ساعت 22:30 در حالی در استادیوم لوسیل به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت که یاران رونالدو با توجه به پیروزی در بازی نخست می‌توانستند با کسب برد مقابل قهرمان 2 دوره جهان صعودشان به دور حدفی را مسجل کنند که در انتهای این جدال مهیج و تماشایی که به قضاوت علیرضا فغانی و تیم ۲ دستیار ایرانی‌اش برگزار شد، سلسائوی اروپا توانست با بریس برنو فرناندز با نتیجه 2 بر صفر اروگوئه را از پیش رو بردارد تا پرتغال با کسب دومین برد خود پس از فرانسه و برزیل به عنوان سومین تیم صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد.

نیم ساعت نخست نیمه اول چنگی به دل نزد، تا اینکه در دقیقه ۳۳ بنتانکور با حرکتی انفرادی و عبور از چند بازیکن پرتغال در موقعیت تک به تک توپ قرار گرفت، اما کاستا مانع از باز شدن دروازه پرتغال شد تا نیمه او با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم پرتغال بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۵۴ ارسال برونو فرناندز با تاثیرگذاری رونالدو وارد دروازه اروگوئه شد تا پرتغال با یک گل از حریف پیش بیفتد، اما پس از بررسی ویدئویی مشخص شد که توپ بدون برخورد به سر رونالدو وارد دروازه شده و گل به نام برنو فرناندز ثبت شد.

این پایان کار نبود و در دقیقه 90 توپ به دست خیمنس برخورد کرد و پس از بررسی ویدئویی فغانی تصمیم به اعلام پنالتی گرفت و فرناندز در دقیقه 3+90 گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند تا پرتغال با کسب این برد شیرین به جمع 16 تیم نهایی راه پیدا کند.

با این نتیجه تیم ملی پرتغال با 2 پیروزی و 6 امتیاز راهی در صدر ماند و صعودش به دور حذفی را قطعی کرد و تیم ملی غنا با 3 امتیاز در رده دوم قرار دارد. کره‌جنوبی و اروگوئه هم با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارن قرار گرفتند.

در سایر بازی‌های روز هشتم و از گروه G تیم ملی صربستان در نبردی پر گل برابر کامرون به تساوی ۳ بر ۳ رسید و از گروه H تیم ملی کره‌جنوبی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب غنا شد. تیم ملی برزیل هم در دیداری حساس از گروه G با یک گل از سد سوئیس گذشت و صعودش به دور یک هشتم نهایی را مسجل کرد.

*پرتغال 2 – اروگوئه صفر

گل‌ها: برونو فرناندز(54 و 3+90)

کارت زرد: ودریگو بنتانکور(6) و ماتیاس اولویرا(44) از اروگوئه/ روبن نوس(38)، ژائو فلیکس(77) روبن دیاز(89) از پرتغال

داور: علیرضا فغانی / کمک داور اول: محمدرضا منصوری / کمک داور دوم: محمدرضا ابوالفضلی

*ترکیب تیم ملی پرتغال:

دیگو کاستا (دروازه‌بان)، روبن دیاز، په‌په، ژائو کانسلو، نونو مندش (۴۲- رافائل گررو)، برناردو سلیوا، روبن نوس (۶۹- رافائل لیائو)، ویلیام کاروالیو (۸۲- متئوس نونیس)، برنو فرناندس، ژائو فلیکس (۸۲- پالینیا) و کریستیانو رونالدو (۸۲- گونچالو راموس)

*ترکیب تیم ملی اروگوئه:

سرخیو روکت (دروازه‌بان)، سباستین کواتس، دیگو گودین (۶۲- فاکوندو پیستری)، خوزه ماریا خیمنس،‌ گیرمو وارلا، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو (۶۲- دی‌آراسکائتا)، ماتیاس اولیویرا (۸۶- وینا)، رودریگو بنتانکور، ادینسون کاوانی (۷۳- سوارس) و داروین نونیز (۷۳- مکسی گومز)

*گل اول پرتغال به اروگوئه توسط برونو فرناندز(54):

*گل دوم پرتغال به اروگوئه توسط برونو فرناندز(3+90):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *