اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی آذربایجان غربی در ۸۶ واحد تولیدی

14:59 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۸۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی استان در ۸۶ واحد تولیدی خبر داد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی گفت: زندان به عنوان یکی از ابزار های قانونی در تامین امنیت جامعه و باز اجتماعی کردن و کاستن از بزهکاری امری اجتناب ناپذیر است ولی اگر بخواهیم ابن امر به معنای واقعی تحقق یابد باید به سمت باز اجتماعی کردن بزهکاران از طریق آموزش مهارتهای شغلی گام برداشت چرا که اگر مددجوی زندانی با اشتغال، روزی حلال کسب کند به طور حتم این امر مانع بازگشت وی به سمت بزه می شود.

عتباتی ادامه داد: دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با دعوت از سرمایه گذاران و فراهم کردن بستر های لازم از جمله اعطای وام کم بهره برای ۱۵ کارآفرین تلاش کرده زمینه های اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی استان در ۸۶ واحد تولیدی با انجام امور خدماتی، کشاورزی، کارگاه های تولیدی و مراکز صنعتی است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی همچنین بیان کرد: برای ایجاد اشتغال در زندانهای استان درخواستی نیز از یک سرمایه گذار خارجی ارائه شده است.

عتباتی در پایان تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آنها به سمت بزهکاری یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است که دستگاه قضایی به جد پیگیر آن است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اشتغال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *