رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شلیک مرگبار پلیس آمریکا به یک شهروند سیاه‌پوست

13:31 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۶۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آمریکا در جریان یک توقف ترافیکی در لوئیزیانا یک شهروند سیاه‌پوست را به قتل رساند.

خبرگزاری میزان – به تازگی ویدئویی از تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به یک شهروند سیاه‌پوست در لوئیزیانا منتشر شده است.

به گزارش «یو‌اس نیوز»، این ویدئو توقف مرگبار ترافیکی در مرکز لوئیزیانا توسط پلیس ایالتی را نشان می‎دهد.

«دریک جی.کیتلینگ»، راننده سیاه‌پوست آمریکایی در جریان این توافق از ناحیه سر هدف گلوله افسر پلیس قرار گرفته و کشته شده است.

«بن کرامپ»، وکیل برجسته دادگستری به نمایندگی از خانواده «دریک جی. کیتلینگ» (راننده 45 ساله‌ای که در جریان این حادثه به سرش شلیک شد) مرگ این شهروند سیاه‌‎پوست  را «نابجا» و «کاملا قابل پیشگیری» توصیف کرد.

این وکیل آمریکایی همچنین خواستار اخراج «راپیدز پریش»، افسر پلیس که در این حادثه اقدام به شلیک گلوله کرده، شده و گفت: افسران مجری قانون که بدون در نظر گرفتن پیامدهای مرگبار استفاده از خشونت عمل می‌کنند، نباید در جامعه آمریکا خدمت کنند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در جریان این تیراندازی، در حالی که شهروند سیاه‌پوست در ابتدا از دستورات پلیس پیروی کرده اما در نهایت به سمت وی شلیک می‌شود.

سالانه صدها نفر در آمریکا بر اثر شلیک مرگبار پلیس این کشور جان خود را از دست می‌دهند و این شلیک‌های مرگبار به طور بی‌‎تناسبی سیاه‌پوستان را هدف قرار می‌‎دهد.

بر اساس داده‌های اخیر موسسه «ردیابی خشونت پلیس آمریکا»، در سال جاری میلادی تاکنون نیروهای پلیس بیش از هزار آمریکایی را به قتل رسانده‌‎اند؛ این بیشترین رقم از ده سال پیش تاکنون به شمار می‌رود.

 با این حال بر اساس برآوردهای صورت گرفته، پلیس آمریکا همچنان به طور متوسط روزانه سه نفر را می‌کُشد و بسیاری از این مرگ و میرها در زمان توقف ترافیکی رخ می‌دهد.

تجزیه و تحلیل پایگاه داده کامل ردیابی خشونت‌های پلیس آمریکا نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۷۳۰ نفر در ایستگاه‌های ترافیکی پلیس این کشور کشته شده‌اند.

 برای نزدیک به ۷۰ درصد از این مرگ‌ها، هیچ ویدئویی از دوربین بدن پلیس وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *