راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز با مشارکت بنیاد برکت

13:16 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۶۷۸
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت از راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز با مشارکت بنیاد برکت خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمد مهجوری از راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز با مشارکت بنیاد برکت خبر داد و گفت: این بخش تخصصی مگا آی‌سی‌یو با ظرفیت 40 تخت‌خواب به همت بنیاد برکت راه‌اندازی شده و در بخش اورژانس بیمارستان گلستان اهواز آماده سرویس‌دهی به بیماران است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این بخش مراقبت‌های ویژه 500 میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی شده از نیروهای مختصص و آموزش‌دیده بهره‌ می‌برد و دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله ونتیلاتور، تجهیزات مانیتورینگ، لوله‌های تغذیه، درن‌ها و کاتترها است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در حوزه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در خوزستان توضیح داد: تا به امروز 47 مرکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق محروم و روستایی خوزستان به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار پزشکی استان شده است.

مهجوری یادآور شد: 2 مرکز بهداشتی و درمانی دیگر نیز در استان خوزستان با مشارکت بنیاد برکت در حال ساخت است.وی اظهار کرد: تعهد بنیاد برکت برای ساخت این 49 مرکز بهداشتی و درمانی در استان خوزستان بالغ بر 980 میلیارد ریال است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: 49 مرکز بهداشتی و درمانی برکت در استان خوزستان عمدتا در روستاهای شهرهای اندیکا، لالی، مسجد سلیمان، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، ماهشهر، دزفول، هویزه و اهواز افتتاح شده یا در دست ساخت است.

مهجوری با تاکید بر ساخت و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی در کشور افزود: ساخت 277 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار قرار دارد که از این تعداد، 232 مرکز به بهره‌داری رسیده و 45 مرکز نیز در دست ساخت است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این مراکز بهداشتی و درمانی شامل مرکز جامع سلامت، خانه و مرکز بهداشت، آزمایشگاه، پایگاه سلامت و اورژانس می‌شود.

مهجوری در پایان یادآور شد: مراکز بهداشتی و درمانی برکت بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس شاخصه‌های سلامت این وزارت‌خانه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور ساخته می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *