هاشمی: انتظارات از تیم فوتبال امید زیاد است/ تعهدات ۱۷- ۱۸ میلیاردی از قبل باقی مانده

12:40 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۵۰۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: تیم فوتبال امید با کادرفنی خوب و چیدمان خوب باید آماده شود و حمایت ویژه کمیته مای المپیک را دارد.

خبرگزاری میزان - سیدمناف هاشمی، سخنگو و دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از نشست هیات اجرایی ‌کمیته ملی المپیک، اظهاراتی داشت که آن را در زیر می‌خوانید:

*در این نشست بابایی خزانه‌دار و من گزارش مالی را به هیات اجرایی دادیم که در مورد پرداخت‌ها و کمک‌های مالی به فدراسیون‌ها بود. ابهاماتی در مورد هزینه‌های انجام شده در مدیریت قبل وجود داشت و به صراحت بگویم همه هزینه‌هایی که در مدیریت دوره قبل انجام شده است در بخش مالی ما بررسی می‌شود. آن‌هایی که مشکل نداشته باشد مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

*نکته‌ای مطرح شده بود مبنی بر این که تعهدات ۱۷- ۱۸ میلیاردی از قبل باقی مانده است و طبیعی است هر تغییر مدیریتی که اتفاق می‌افتد قسمتی از اسناد هزینه‌اش به مدیریت بعدی برمی‌گردد. چیز خاصی نیست. تخصیص‌های مرحله‌ای و ماهیانه کمیته ملی المپیک می‌گیرد این مبالغ باقی مانده را تسویه می‌کند.

*قسمتی از پاداش‌های بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه باقی مانده بود نیز پرداخت شد و و هزینه‌های پارالمپیک تسویه شد.

*گزارش مالی مورد تایید اعضای هیات اجرایی قرار گرفت. هیچ ابهامی در هزینه کرد وجود ندارد و از عزیزانی که در گذشته بودند تشکر می‌کنیم، اما دنبال تحولات و تصمیمات جدید هستیم که برای ورزش ایران مثمر ثمر باشد. باید خودمان را بیشتر تجهیز کنیم.

*نظر اعضای هیات اجرایی این بود که بیشتر فکر کمیته ملی المپیک آکادمی ملی المپیک و هیات اجرایی به سمت موفقیت در بازی های آسیایی و المپیک پاریس برود.

*علیرضا پاکدل سرپرست آکادمی ملی المپیک، گزارشی از چالش‌ها و اشکالاتی که در آکادمی ملی المپیک وجود دارد را مطرح کرد که مورد اقبال قرار گرفت. اشکالات عمیقی وجود دارد. امکانات آکادمی برخی فدراسیون‌ ها مثل کشتی و والیبال شاید کمتر از آکادمی ملی المپیک نباشد. باید امکانات آکادمی ملی المپیک در شان ورزش ایران باشد و باید امکانات را اصلاح کنیم که قرار شد در جلساتی که قبل از عید با او و اعضای هیات اجرایی داریم، با کمک سازمان برنامه ریزی و بودجه امکانات را فراهم کنیم تا خودمان را برای استقبال از تیم ملی و قرنطینه کردن ورزشکاران، آماده کنیم.

*انتخاب روسای کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک ۵ پیشنهاد مطرح شد که حضور سه نفر قطعی شده است. اعضای هیات اجرایی با پیشنهاد رییس، نفرات پنج کمیسیون را تایید و رد کردند. حتی در این راستا دو نفر مطرح شدند که رای نیاوردند. همین عزیزان موافق و مخالف داشتند در جلسه بحث شد و به جمع بندی رسیدیم. این عزیزانی که انتخاب شدند، نسبت به سایر افرادی که مطرح شد حتماً ویژگی‌هایی داشتند که باعث شد اعضای هیئت اجرایی رای موافق بدهند.

*در کمیسیون بانوان از بین ۵ گزینه فرهادی‌زاد انتخاب شد به این دلیل که حضور دائم در کمیته ملی المپیک دارد و تجربه دارد و بیشتر از بقیه دیگر انسان می تواند وقت بگذارد. البته فرهادی‌زاد و رئیس است و کمیسیون اعضا هم دارد و فرصت برای حضور در کمیسیون هم فراهم است. فرهادی‌زاد به عنوان رئیس کمیسیون زنان انتخاب شد البته یکی دو گزینه دیگر هم وجود داشتند که خودشان به دلیل کهولت سن و مشغله انصراف دادند.

*نوروزی علی رغم میل باطنی قبول کرد رییس کمیسیون پزشکی شود به خاطر اشرافیتی که به مسائل پزشکی دارد. این دو نفر خواسته خودشان نبود این را شهادت می‌دهم و پیشنهاد کمیته کلی المپیک بوده است‌. از طرفی تازه پنج کمیسیون تعیین تکلیف شد. در کمیسیون های دیگر فرصت برای بقیه عزیزان بیرون است.

*عبدالحمید احمدی در رسانه رییس کمیسیون رسانه انتخاب شد، تجربیات خوبی در بخش رسانه دارد. قطعاً به کمیته ملی المپیک کمک کند. دکتر نوروزی نایب رییس کمیته ملی المپیک مسئولیت کمیسیون پزشکی ورزشی را عهده‌دار شد. کارگروهی با حضور دبیر کل شکل می‌گیرد و اعضای کمیسیون‌ها تایید می‌شود و سپس کمیسیون‌ها کارشان شروع خواهد شد.

*گزیده صحبت‌های مناف هاشمی:

*قرار بود اعضای هیات اجرایی مسئولیت‌های اجرایی در کمیته ملی المپیک را نپذیرند اما پاکدل به عنوان سرپرست و آکادمی ملی المپیک انتخاب شد. پاکدل تکلیف خودش را به عنوان سرپرست انجام داد گزارش دقیقی ارائه داد در یکی دو ماه آینده روشن می‌شود برای فدراسیون برنامه دارد، یا در اینجا مسئولیت می‌گیرد.

*برخی فدراسیون‌های المپیکی نیاز به کمک بیشتری برای کسب سهمیه المپیک و یا حضور در رویدادهای بین‌المللی داشتند که اعضای هیات اجرایی این اختیار را به رئیس و دبیرکل دادند که نسبت به کمک مالی به این فدراسیون‌ها تصمیم‌گیری کنند و توجه خاص شود. همچنین اعضای هیئت اجرایی موافقت کردند که به برخی پیشکسوتان و قهرمانان در شرایط خاص کمک شود تا مشکلات آنها رفع شود.

*بعد از جام جهانی نیز جلسات ستاد عالی بازی‌ها از سر گرفته می‌شود و خودمان را برای حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس آماده می کنیم.

*انتخاب سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی محسن بیرانوند از بین گزینه‌های مختلف به عنوان سرپرست نظارت بر تیم‌های ملی انتخاب شد. کار مرکز نظارت بر تیم های ملی کار سختی است و فرد باید در دو سه ماه آینده باید طوری کار کند که بتواند در هیئت اجرایی رای بگیرد. شاید مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ساختار و تشکیلات بزرگی نداشته باشد اما جای حساسی است. افرادی برای گرفتن مسئولیت از بیرون سفارش نشده‌اند و بر راساس پیشنهاد اعضای هیات اجرایی بوده است.

*حداقل اسم افراد دیگر را در دو ماه گذشته مطرح شد هر کدام ویژگی مثبت و منفی داشتند اگر شما در جایگاه اعضای هیات اجرایی بنشینید اهم و مهم می‌کنید. روی افراد دیگر حساسیت های دیگر بود. بررسی در حوزه تایید صلاحیت‌ها صورت گرفت و رزومه، تحصیلات فعالیت در فدراسیون‌ها سلامت شخص در نظر گرفته شد در چنین پست‌های حساسی ابتدا سرپرست انتخاب می شود دو سه ماه امتحان پس می‌دهند بعد به عنوان رییس انتخاب می‌شوند، باید بتواند در مقابل فدراسیون‌ها پاسخگو باشد و همچنین پاسخ بدهد که یک ورزشکاری می‌تواند به بازی‌های آسیایی برود یا خیر.

*انتظارات از تیم امید در این دوره متفاوت است دو جلسه با تاج داشتیم که علاوه من و خسروی وفا، معاون قهرمانی وزارت حضور داشت و انتظارات را مطرح کردیم و کاملا استقبال کرد بعد از جام جهانی رسیدگی می‌شود. تیم فوتبال امید با کادرفنی خوب و چیدمان خوب باید آماده شود و حمایت ویژه کمیته مای المپیک را دارد. امیدوارم کسب سهمیه کنیم امید بیشتر ما در بازی های آسیایی که مدال بگیریم چون تا قبل از سال ۲۰۰۶ مدال می گرفتیم.

*با عزیزان وزارت ورزش صحبت شده است و تاریخ برخی از انتخابات فدراسیون‌ها مشخص شده است. کمیته ملی المپیک در تعامل کامل با وزارت ورزش است تا مشکلات فدراسیون‌ها بر طرف شود. وزارت ورزش چالش‌هایی در مورد برخی فدراسیون‌ها دارد. زحمت این کار روی دوش وزارت ورزش است ولی ما هم مذاکره می‌کنیم تا هر چه زودتر به جمع‌بندی برسیم و این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *