حکیم در دیدار با بارزانی: عراق نباید به گذرگاهی برای تهدید کشورهای همجوار تبدیل شود

19:34 - 06 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۱۶۰۷
رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که عراق نباید مکان یا گذرگاهی برای تهدید کشورهای همجوار باشد.

خبرگزاری میزان_ رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز (یکشنبه) میزبان «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه بود و در این دیدار پیرامون تحولات سیاسی عراق و منطقه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند و تاریخ روابط با حزب دموکرات کردستان و سران ملت کُرد و خانواده بارزانی در مبارزه با تروریسم و ایجاد تجربه جدید دموکراسی را بررسی کردند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این دیدار خواستار اتکا به قانون اساسی در حل اختلافات میان بغداد و اربیل شد و بیان کرد که امتیاز دادن به نفع عراق و منافع ملی، منافع همه را محقق می سازد به ویژه با توجه به اینکه اگر همه اراده حل این اختلافات و اتکا به اصل حقوق و وظایف در ترسیم هر رابطه‌ای را داشته باشند، فرصت پشت سر گذاشتن اختلافات وجود خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم حفظ حاکمیت عراق و پایبندی به آنچه در قانون اساسی آمده مبنی بر اینکه عراق نباید مکان یا گذرگاهی برای تهدید کشورهای همجوار باشد، تاکید کرد.

حکیم مجددا خواستار حمایت از دولت کنونی در رویکردهای جدی‌اش برای تامین خدمات، فرصت شغلی و رفع محرومیت برخی شهرها و استان‌ها شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در حوزه امنیتی نیز بیان کرد که تروریسم با وجود اینکه تهدید نظامی ندارد، همچنان تهدیدی امنیتی به شمار می‌رود و این مساله مستلزم تداوم هماهنگی امنیتی و تبادل اطلاعات است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *