دروغ‌های پیاپی «علی کریمی» در فضای مجازی/ از نانِ قرضی تروریست‌های تجزیه‌طلب تا نوه‌سازی

13:13 - 06 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۰۹۹۹
پس از خروج علی کریمی از کشور و حادثه فوت خانم مهسا امینی، فاز جدیدی از تحرکات مجازی ستاره سابق تیم ملی فوتبال کشورمان آغاز شد.

خبرگزاری میزان – علی کریمی پاشاکی، فوتبالیست معروف سال‌های نه چندان دور کشور از همان ابتدا و در زمان حضورش در مستطیل سبز، همواره حاشیه‌های فراوانی داشت؛ چه در زمان حضورش در تیم‌های ملی و باشگاهی و چه در زمان مربیگری و در نهایت در سال‌های اخیر که به یک منتقد جدی عملکرد سیاست‌گذاران فوتبال کشور تبدیل شده است.

شاید به همین دلیل است که بسیاری عقیده دارند، علی‌رغم توانایی‌های بالای فنی کریمی، به دلیل همین حاشیه‌ها، آقای جادوگر نتوانست، به آنچه باید، در مستطیل سبز دست پیدا کند.

اما حاشیه‌های علی کریمی، علی‌رغم پایان دوران حرفه‌ایش در فوتبال، پایان نیافت.

آقای جادوگر در پی حاشیه‌های فراوانی که با خود همراه داشت، در سال‌های اخیر برخلاف بسیاری از هم‌بازی‌های سابق خود، نتوانست جایگاهی در عرصه مربیگری پیدا کند و رفته‌رفته به صورت کامل از صحنه فوتبال کنار رفت.

کریمی که دیگر حضور میدانی در فوتبال نداشت، به فضای مجازی روی آورد و نظرات و انتقادات خود را در صفحات مجازی خود مطرح می‌‌کرد.

کریمی که همیشه چهره‌‌ای منتقد از خود به جای گذاشته بود، در یکی‌دو سال اخیر، دیگر تنها به اظهار نظر در مسائل فوتبالی اکتفا نمی‌کرد و مانند برخی از فعالان فضای مجازی که خود را در تمام مسائل کشور صاحب نظر می‌دانند، پست و استوری منتشر می‌کرد.

رفته‌رفته پست‌های انتقادی علی کریمی، روند افزایشی و تندتری به خود گرفت، تا اینکه خبر آمد جادوگر ایران را ترک کرده است.

پس از خروج علی کریمی از کشور و حادثه فوت خانم مهسا امینی، فاز جدیدی از تحرکات مجازی ستاره سابق تیم ملی فوتبال کشورمان آغاز شد.

کریمی در ابتدا نیز مانند بسیاری از سلبریتی‌ها به این موضوع واکنش نشان داد و انتقاداتی را مطرح کرد، اما پس از گذشت مدتی و موج‌سواری رسانه‌های ضد انقلاب از مطالبات معترضان، اعتراضات وارد فاز خشونت‌طلبانه شد.

علی کریمی که سال‌ها برای اهتزاز پرچم کشور تلاش کرده بود، این بار متاسفانه، در زمین دشمن بازی کرد. هر آنچه که شبکه‌های معاند فارسی زبان از منووتو و اینترنشنال تا بی بی سی در خبرسازی‌های خود عنوان می‌کنند، کریمی نیز این موارد را در صفحات مجازی خود استوری و توئیت می‌کند.

اما نکته مهم در مطالب علی کریمی تند بودن و ساختارشکنانه آن‌ها نیست، مطالب غیرمستند و دروغ‌هایی است که در صفحات مجازی وی بازنشر می‌شود.

در ادامه به بررسی چند مورد از دروغ‌های علی کریمی که در فضای مجازی خود منتشر کرده است، می‌پردازیم.

جا زدن تصویر مصدوم یک سانحه تصادف به عنوان فردی که در ناآرامی‌های جوانرود با گلوله دوشکا مصدوم شده است

علی کریمی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود عنوان کرد که جوانی در شهر جوانرود در پی ناآرامی‎های اخیر به وسیله گلوله دوشکا مصدوم شده است. دروغی که خیلی زود بر ملا و مشخص شد که فرد مورد نظر کریمی در استوری اینستاگرامش بر اثر سانحه تصادف آن هم در جوانرود بلکه در نهاوند صدمه دیده است.

توهین علی کریمی به امام حسین (ع)!

اما یکی از توئیت‌‌های کریمی کار را از انتقاد و موضع گیری‎های سیاسی گذرانده در اظهار نظری آشکار و ضد اسلامی، به اعتقادات و باروهای دینی شیعیان حمله کرده و در توئیت خود به امام حسین (ع) اهانت کرده است.

انتشار تصاویر جعلی به جای اتفافات رخ نداده در ایذه و جوانرود

کریمی در یک استوری به دروغ رخداد اتفاقاتی را در ایذه و جوانرود نسبت داد.

در تصویر بالا عکس سمت راست مربوط به انفجاری در کابل است که اکانت کریمی آن را به شهر جوانرود نسبت داده و عکس سمت چپ مربوط به رزمایش نظامی در شمال کشور که اکانت کریمی آن را به شهر ایذه نسبت می دهد!

علی کریمی در یکی از استوری‌های خود با انتشار تصویری مدعی شده است که در شهر ایذه نیروهای مسلح با دوشکا مردم را به رگبار بسته‌اند! و در ادامه گفته: «مردم، بشینیم، قتل عام می‌شیم».

بیشتربخوانید

مصاحبه با جوان نهاوندی که علی کریمی با انتشار عکسی از صحنه تصادف او مدعی شد در جوانرود کشته شده است!

با یک جست‌وجو در گوگل کافی است تا مشخص کند تصویر مورد ادعای وی روز 26 اردیبهشت امسال حدود 6 ماه گذشته از سوی صفحات یک گروه تروریستی و تجزیه‌طلب منتشر شده است.

جالبتر اینکه اگر علی کریمی خودش در تصویری که به نام ایذه منتشر کرده از جمله هوای بارانی و معماری خانه‌ها دقت می‌کرد متوجه می‌شد که محل موردنظر مربوط به شهر ایذه نیست و رزمایش نیروهای بسیج در مازندران و برای ۴ سال گذشته است؛ وی حتی می‌توانست از مردم ایذه سوال کند که آب و هوای دیروز و امروز شهرشان چگونه بوده است.

القای کودک فقیر پاکستانی به عنوان کودک بلوچ به مردم

کریمی در یکی از استوری‌های خود فیلمی با عنوان خوشحالی کودک بلوچ از گرفتن یک تکه نان منتشر کرد اما این فیلم که با این توضیحات دروغین در فضای مجازی دست به دست چرخید اولین بار ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ (۵ماه قبل) از یک اکانت پاکستانی و به زبان اردو با عنوان خوشحالی کودک از گرفتن نان در پاکستان منتشر شد که عده‌ای با حذف صدای کودک به زبان اردو و اضافه کردن آهنگ غمگین، این فیلم را به نام کودک ایرانی و بلوچ در فضای مجازی منتشر کردند.

پروژه کشته سازی اینبار توسط علی کریمی

علی کریمی در یکی از استوری‌های خود با طرح نام یکی از دختران « آرمیتا عباسی» که به دلیل تشویق به و تهییج جوانان آن‌ها را به تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب در شهرستان ساوجبلاغ ترغیب می‌کرد، مدعی شد که وی توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

موضوعی که بعدها در خصوص آن شفاف سازی و در نهایت مشخص شد که آرمیتا عباسی در حال حاضر به دلیل ارتکاب جرایم خود در زندان به سر می‌برد.

جا زدن عکس 10 سال قبل پاکستان به جای دختر ایران!

علی کریمی‌ در اقدامی دیگر تصویری از کودکان پاکستانی مربوط ۱۰ سال قبل را به نام کودکان سیستان و بلوچستان ایران را در استوری اینستاگرامش منتشر کرد.

تصویری که کریمی به دروغ به نام کودکان ایرانی منتشر کرده است مربوط به گزارشی از فقر مردم در پاکستان است که در آگوست۲۰۱۲ در برخی سایت‌ها منتشر شده است.

کشته‌سازی تابلو شد کمی نوه‌سازی کنیم؛ مثلاً بگیم نوه‌ی مکارم شیرازیه!

کریمی با انتشار فیلمی در اینستاگرام از رقص یک دختر مدعی شد وی نوه آیت‌الله مکارم شیرازی است.

چند ساعت بعد از این دروغ شاخدار، شخص حاضر در استوری کریمی، با انتشار یک ویدیو هرگونه انتساب به آیت الله مکارم را رد کرد و با عصبانیت خواست این کار را تکرار نکنند.

این شخص مربی بدنسازی و ساکن خارج کشور است و از قضا در صفحه شخصی‌اش در حمایت از اغتشاشات مطلب می‌گذارد، اما تندباد اخبار جعلی و فیک او را هم در برگرفت.

موارد طرح شده در این گزارش فقط گوشه‌ای از اقدامات علی کریمی پاشاکی است که در صفحات مجازی خود در حال خوش رقصی برای معاندین و بازی در میدان آن‌هاست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *