رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برترین پارک‌های علم و فناوری کشور معرفی شدند

12:20 - 06 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۰۹۷۶
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، برترین پارک‌های علم و فناوری کشور معرفی و تجلیل شدند.

خبرگزاری میزان - به گزارش اداره روابط عمومی وزارت علوم آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با حضور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و معاونان پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری موفق از نظر شاخص‌های مختلف معرفی شدند.

در این آیین پارک‌ علم و فناوری سیستان و بلوچستان و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مجموع شاخص‌ها به عنوان پارک‌های برتر معرفی شدند.

در ادامه، پارک آذربایجان شرقی از نظر تعاملات بین‌المللی و گرنت فناوری برتر معرفی شد.

پارک های علم و فناوری خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز از نظر برگزاری تور فناوری برتر شدند.

از نظر توسعه زیست بوم فناوری، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و از نظر توسعه فرهنگ فناوری، پارک علم و فناوری گیلان برتر شدند.

در شاخص تحقیق و توسعه، پارک علم و فناوری پردیس و پارک سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برتر شدند.

پارک علم و فناوری البرز که کمترین بودجه دولتی را دارد، رتبه برتر فروش محصولات را کسب کرد.

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از نظر تعامل با دستگاه های اجرایی استانی برتر شد و از نظر اشتعال آفرینی رتبه برتر به پارک کردستان رسید.

در زمینه طرح دستیار فناوری نیز، پارک استان فارس به عنوان دبیرخانه این طرح، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک دانشگاه فردوسی مشهد برتر شناخته شدند.

در زمینه ثبت نیازها و ایده ها در سامانه نان، وزارت نفت و پارک علم و فناوری استان سمنان برتر معرفی شدند.

از میان مراکز رشد فناوری، مرکز رشد فناوری تربت حیدریه، مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند و مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برتر شدند.

از نظر کار آفرینی نیز مرکز کار آفرینی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان پارک برتر معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *