گسترش راست‌گرایی افراطی و افزایش حملات نژادپرستانه در فرانسه

10:46 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۲۲۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش حملات نژادپرستانه در فرانسه نشان از گسترش نگران کننده راست افراطی در این کشور است.

خبرگزاری میزان - اظهارنظر نماینده مجلس فرانسه علیه همکار سیاهپوست خود و افزایش تعداد حملات نژادپرستانه نشان می‌دهد که این کشور اکنون در چنگال راست افراطی است.

به گزارش «تی‌آرتی»، جلسه اخیر پارلمان فرانسه پس از اظهار نظر یک نماینده راست افراطی که ظاهراً خطاب به یک همکار سیاه پوست بود و گفت «به آفریقا برگرد!» به «آشفتگی» کشیده شد.

اما آنچه واضح است این که فرانسه و فرانسوی‌ها به کشوری بسیار مشکل‌ساز تبدیل شده‌اند که با ناامنی‌ها و ضعف‌های هویتی محاصره شده‌اند و اغلب در خیزش‌های نژادپرستانه آشکار می‌شوند.

این نماینده سیاه‌پوست که متولد فرانسه است، از دولت خود در مورد یک قایق نجات حامل صدها پناهجوی سرگردان در دریای مدیترانه سوال می‌کرد، زیرا اجازه پهلوگیری در سواحل فرانسه به این کشتی داده نشده بود.

اما آیا همه غوغاها علیه این تفسیر نژادپرستانه واقعی بود، یا واقعا این توهین بخشی از روند مردم بومی فرانسوی است؟ به نظر می‌رسد کلیشه‌هایی درباره نژادپرست بودن فرانسوی‌ها در آفریقا و در واقع در برابر مردان آفریقایی در خود فرانسه وجود دارد.

نگاهی گذرا به آمار فرانسه این موضوع را تأیید می‌کند؛ یک مطالعه در سال گذشته نشان داد که نزدیک به 12 هزار و 500 جنایت نژادپرستانه توسط پلیس این کشور ثبت شده است.

از این تعداد، شش هزار و 300 جرم در رده جرایم سطح بالا یا متوسط ​​است و تعداد کل حوادث نسبت به سال 2020 حدود 16 درصد افزایش یافته است؛ فرانسه با هویت و جایگاه خود در جهان کاملا مشکل دارد.

با افزایش تعداد فرانسوی‎هایی که اعتماد خود را به سیستم سیاسی از دست داده‌اند و به حزب راست افراطی و ضد مهاجرت روی آورده‌اند تا «فرانسه را دوباره بزرگ کنند»، نژادپرستی در این کشور افزایش یافته است.

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، نبض توده‌ها و خودش را به سمت راست افراطی تغییر داده است تا رای‌دهندگان را راضی نگه دارد؛ این امر باعث غیر‌انسانی کردن مهاجرانی شده است که در جنگل کاله منتظر هستند تا بتوانند خود را به انگلیس برسانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *