تولید شربت‌های مسکن کودکان ۴ برابر شد

11:30 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۲۲۲۱
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان تامین سوسپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک اطفال به ۸.۵ میلیون عدد رسیده گفت: تولید انواع شربت‌های مسکن اطفال بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: محمد پیکان‌پور درباره میزان تأمین داروهای موردنیاز اطفال اظهار کرد: میزان تأمین سوسپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک اطفال در شهریورماه سال جاری 3.1 میلیون عدد بود که در مهرماه به 4.5 میلیون عدد و در آبان‌ماه به 8.5 میلیون رسیده است.

وی افزود: تأمین این سوسپانسیون‌ها شامل تولید داخل و واردات این داروها بوده که تولیدات داخلی سهم عمده را در این حوزه داشته‌اند.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره تأمین شربت‌های استامینوفن گفت: تأمین شربت‌های استامینوفن، افزایش 3.5 برابری در یک ماه گذشته (آبان ماه نسبت به مهر ماه) داشته است.

پیکان‌پور ادامه داد: میزان تولید ایبوپروفن نیز در مهرماه سال جاری 300 هزار عدد بوده و در آبان به 2.4 میلیون عدد رسیده که تا پیش از اتمام ماه جاری به نقطه اشباع بازار نزدیک می‌شود.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان این‌که تولید انواع شربت‌های مسکن اطفال بیش از 4 برابر افزایش داشته است، بیان کرد: میزان تولید شربت‌های مسکن نیز در مهرماه 2 میلیون عدد بوده که در آبان به 8.3 میلیون عدد رسیده است.

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *