نمایش ضعیف عنابی پوشان آب سردی بر پیکر ثروتمندان قطر/ آغاز روز دوم با جدال ایران - انگلیس

7:45 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۱۹۲۴
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
سوت آغاز نخستین بازی از جام جهانی 2022 با حضور اکوادور و قطر به صدا در آمد که در نهایت با شکست عنابی پوشان همراه شد.

خبرگزاری میزان – بیست و دومین دوره از جام جهانی در قطر با سوت دانیله اورساتو از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران شروع شد. این دیدار که با حضور عنابی پوشان میزبان مقابل سه رنگ ها برگزار شد که با برتری 2 بر صفر اکوادور همراه بود. این بازی اتفاقات جالبی داشت که از مهم ترین آن ها می توان به شکست طلسم های دیرینه تاریخ جام جهانی اشاره کرد. در ادامه این گزارش مروری خواهیم داشت به اتفاقات و آمار دیدار افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر:

*قطر صفر – اکوادور 2؛ شکست میزبان در هیاهوی افتتاحیه، طوفان 45 دقیقه‌ای والنسیا

سوت آغاز اولین دیدار جام جهانی 2022 بین دو تیم قطر و اکوادور پس از جشن افتتاحیه این تورنمنت زده شد. ابتدا بازیکنان دو تیم با ترکیب زیر به میدان رفتند:

ترکیب قطر: 

سعدالشیب (دروازه‌بان)، پدرو میگل، عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس(کاپیتان)، اکرم عفیف، کریم بوضیاف، همام الامین، بسام الراوی، بوعالم خوخی و معز علی 

ذخیره‌ها:

 محمد وعد، طارق سلمان، احمد علاء الدین، علی اسدالله، محمد مونتاری، موساب خدر، اسماعیل محمد، خلید مونیز مزید، سالم الحجیری، حسن، مشعل برشام، آسیم مادیبو، نایف الحضرمی، جاسم ابوالسلام، مصطفی ماشال

ترکیب اکوادور:

هرنان گالیندز (دروازه‌بان)، پیرو هینکاپیه، فیلیکس تورس، آنجلو پرسیادو، پرویس استوپینان، جکسون مندز، مویزه کایسدو، روماریو ایبارا، گونزالو پلاتا، انر والنسیا(کاپیتان) و مایکل استرادا

ذخیره‌ها:

روبرت آربولدا، خوزه کیفونتس، ویلیام پاچو، کارلوس گروئزو، آیرتون پرسیادو، ولینگتون رامیرز، خاویر آرگا، آنجل منا، جرمی سارمینتو، دیگو پالاسیوس، آلان فرانکو، الکساندر دومینگوئز، دیورکیف رآسکو، جکسون پوروزو، کوین رودریگز

تیم ملی قطر در این بازی به سرمربیگری فلیکس سانچز با سیستم 5-3-2 مقابل اکوادور صف آرایی کردند. در سوی مقابل اکوادور با مربیگری گوستاوو آلفارو با سیستم 4-4-2 به دیدار میزبان رقابت ها رفتند.

تیم ملی اکوادور در این بازی طوفانی شروع کرد و موفق شد در دقیقه 2 توسط والنسیا به گل اول دست پیدا کند که چندی بعد توسط داور مسابقه به دلیل آفساید رد شد این گل می توانست زود هنگام ترین گل تاریخ ادوار جام جهانی در دیدار افتتاحیه باشد.

 دقیقه 15 مسابقه سعد الشیب دروازه بان قطر مرتکب خطای پنالتی شد و اولین کارت زرد جام را دریافت کرد و به این صورت دروازه قطر از روی نقطه پنالتی توسط والنسیا باز شد تا اولین گل جام جهانی به ثمر برسد.

اکوادور که حملات حساب شده‌ای  را روی دروازه قطر طراحی می کرد این بار روی ارسال آنجلو پرسیادو و ضربه سر تمام کننده والنسیا به گل دوم دست پیدا کرد. پس از آن حملاتی از سوی بازیکنان قطر روی دروازه اکوادور شکل گرفت که هیچکدام از آن ها به سرانجام نرسید تا اینکه نیمه نخست به پایان رسید.

نیمه دوم مسابقه با سوت اورساتو آغاز شد. دو تیم با شروع این نیمه حملات نصفه نیمه روی دروازه یکدیگر صورت دادند که هیچکدام تبدیل به موقعیت جدی نشد. طول 45 دقیقه دوم مسابقه اکوادور چهار تعویض و قطر 2 تعویض انجام دادند. انر والنسیا زننده دو گل اکوادور بعد از مصدومیت از ناحیه زانو زمین مسابقه را ترک کرد.

 با ورود مونتاری به زمین مسابقه میل هجومی قطر بالا رفت و چند موقعیت ایجاد شد که با بی تجربگی زیاد بازیکنان قطر همه حملات بی ثمر بود تا اکوادور با اختلاف دو گل موفق به شکست میزبان مسابقات شود.

در پایان این مسابقه انر والنسیا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. قطر بعد از این شکست به نخستین تیمی تبدیل شد که به عنوان میزبان جام جهانی در بازی افتتاحیه شکست می خورد. گل نخست اکوادور توسط انر والنسیا اولین گل تاریخ جام جهانی بود که به عنوان نخستین گل افتتاحیه از روی نقطه پنالتی به ثمر می رسد. نکته جالب توجه انر والنسیا این است که او پنج گل آخر اکوادور در جام جهانی را به ثمر رسانده است. 3 گل در جام جهانی 2014 و 2 گل در جام جهانی 2022.

در ادامه مسابقات جام جهانی فردا 3 بازی برگزار می شود که اولین دیدار از ساعت 16:30 بین تیم ملی ایران و تیم ملی انگلیس است. به مناسبت این دیدار برخی آمار و اطلاعات پیش از این دیدار را مرور می کنیم:

تیم ملی انگلیس طی 6 بازی اخیر خود مقابل حریفانش برنده نبوده و بیشتر مسابقه ها را با تساوی و اغلب باخت پشت سر گذاشته است. این تیم در 3 دیدار اخیر خود تنها یک گل دریافت کرده است.

تیم ملی ایران در 5 بازی از 6 بازی اخیر تنها موفق به ثبت یک گل شده است. ملی پوشان ایران در 2 بازی از چهار دیدار گذشته خود گلی دریافت نکرده است و نکته جالب تیم ملیایران این است که شاگردان کیرووش هرگز 2 دیدار متوالی را نباخته‌اند.

تیم ملی ایران فردا در ورزشگاه بین المللی خلیفه الریان به مصاف انگلیس خواهد رفت. رافائل کلاوس به عنوان داور این بازی انتخاب شده است.

پس از بازی تیم ملی کشورمان، دو بازی دیگر، هلند و سنگال از ساعت ۱۹:۳۰ و آمریکا مقابل ولز از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *