آمار و ارقام دیدار افتتاحیه؛ قطر در تلاطم نخستین پیروزی مقابل سه رنگ‌ها

13:39 - 29 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۱۱۱۲
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
چیزی تا سوت آغاز افتتاحیه جام جهانی 2022 باقی نمانده. پیش از بازی قطر و اکوادور مروری خواهیم داشت به آمار و ارقام پیش از این بازی نه چندان جذاب

خبرگزاری میزان – سوت آغاز بیست و دومین دوره رقابت های جام جهانی امشب از ساعت 19:30 دقیقه در ورزشگاه البیت شهر الخور قطر به صدا در خواهد آمد. به رسم همیشگی، این جام با دیدار میزبان رقابت‎ها یعنی قطر مقابل اکوادور برگزار خواهد شد. این دو تیم هیچ‌گاه در تاریخ‌شان به صورت رسمی به مصاف یکدیگر نرفته‌اند و افتتاحیه جام جهانی نخستین دیدار رسمی این دو تیم است. پیش از این در سال 97 قطر و اکوادور در یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 4 بر 3 قطر به پایان رسید.

*قطر؛ اولین میزبانی، اولین حضور و شاید اولین پیروزی

امشب شبی ماندگار و تاریخی در تاریخ فوتبال قطر خواهد بود. کشوری کوچک در حاشیه خلیج فارس که با 8 ورزشگاه برای جام جهانی به عنوان کمترین تعداد ورزشگاه در ادوار مختلف جام جهانی شناخته شده است. قطر با استخدام مربی اسپانیایی مثل فلیکس سانچز موفق شد پایه های تیم ملی را تقویت کند. قطر با همین مربی اسپانیایی موفق شد در جام ملت های آسیا 2019 به مقام قهرمانی برسد. در ادوار مختلف جام جهانی، آفریقای جنوبی در سال 2010 تنها تیمی بود که در دور گروهی حذف شد و از این رو عنابی‎ها نمی‎خواهند این اتفاق در این دوره برایشان بیفتد. پیش از این گفته شده بود عنابی‎ها با پرداخت رشوه به بازیکنان اکوادور سعی در برد بازی نخست دارند.

*اکوادور؛ استوار همانند سال 2006

صعود اکوادور به جام جهانی 2022 قطر وقتی ارزشمند می شود که یادآوری کنیم تیم های پرستاره‌ای چون شیلی و کلمبیا در این تورنمنت حاضر نیستند. حال اکوادور با گوستاوو آلفارو آماده می شوند تا اتفاقات سال 2006 در آلمان را تکرار کند. اکوادور که در رده 44 رنکینگ جهانی فیفا قرار دارد چهارمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‎کند. این تیم پیش از این در جام جهانی 2006 آلمان تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و از این رو بهترین بهترین دستاورد خود را در آن سال بدست آورد.

*آمار و ارقام افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر

رسانه‌های آماری خبر داده‌‌اند که تیم‌های میزبان در اولین بازی خود در تاریخ جام جهانی، برابر حریفان خوب مغلوب نشده‌اند.

در تاریخ جام‌های جهانی، تیم‌های میزبان در اولین بازی خود ۱۶ برد و ۶ تساوی کسب کرده‌اند؛ آماری که قطری‌ها را می‌تواند امیدوار کند.

تیم های ملی قطر و اکوادور تا به حال به صورت رسمی به مصاف هم نرفته‌اند و این نخستین دیدارشان در چارچوب جام جهانی است.

این نخستین حضور قطر در جام جهانی است و پس از قهرمانی در جام ملت های آسیا 2019 پیشرفت کردند و در سطح جام جهانی پا به مسابقات خواهند گذاشت.

این چهامین حضور اکوادور در جام جهانی است. ال‌تری در 3 دوره گذشته فقط یکبار توانسته از مرحله گروهی فراتر برود.

این برای دومین بار است که یک تیم در افتتاحیه جام جهانی حضور دارد. پیش از قطر، عربستان در جام جهانی 2018 مقابل روسیه قرار گرفت.

انر والنسیا موفق شده در جام جهانی 2014 برزیل 3 گل به ثمر برساند و از این رو بهترین گلزن کشورش در این جام است. در سمت رو به رو اکرم عفیف و المعزعلی گلزنان شاخص قطر هستند.

قطر در سال 2022 بیست و یک بازی رسمی و غیر رسمی برگزار کرد که از این رو رکورددار است.

ورزشگاه البیت در الخور که محل برگزاری افتتاحیه جام جهانی انتخاب شد در شمال دوحه قرار دارد و ساخت این ورزشگاه از سال 2015 شروع شد که این فرایند بیشترین کارگر کشته شده را داشته‌ است. یک فن آوری مدرن برای خنک سازی ورزشگاه البیت با استفاده از انرژی خورشیدی هم در آن پیاده‌سازی شده‌ است. سازه ورزشگاه با الهام از چادرهای سنتی مردمان قطر طراحی شده‌است. ورزشگاه تمام صندلی‌های تماشاگران را پوشش می‌دهد. این ورزشگاه 60 هزار نفر گنجایش تماشگران را دارد. پارکینگ ورزشگاه ظرفیت ۶۰۰۰ دستگاه اتومبیل و ۳۵۰ اتوبوس را دارد و محلی برای تردد ۱۰۰۰ تاکسی و ۱۵۰ اتوبوس شهری را نیز دارا است. استادیوم همچنین دارای هتل مجللی است که سوئیت‌ها و اتاق‎هایی با منظره زمین بازی فوتبال را دارد.

*ترکیب احتمالی دو تیم به شکل زیر خواهد بود:

قطر: سعدالشیب، حسن، الراوی، خوخی، احمد، بوضیاف، الهیدوس، حاتم، میگل، معزعلی و اکرم عفیف

اکوادور: دومینگس، کاستیو، تورس، هینکاپیه، استوپینیان، پلاتا، کایسدو، گروئسو، ایبارا، والنسیا و استرادا

مراسم افتتاحیه یک ساعت پیش از بازی برگزار خواهد شد. این بازی طبق برنامه از ساعت 19:30 دقیقه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *