دادگاهی شدن یک زندانی عقیدتی در بحرین به اتهام توهین به رژیم صهیونیستی

14:32 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۷۰۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحرین از شیوه‌های مختلفی برای ساکت کردن زندانیان عقیدتی استفاده می‌کند.

خبرگزاری میزان – نقض حقوق زندانیان عقیدتی در بحرین روز به روز گسترده تر می‌شود و سکوت جامعه بین المللی این مسیر را تقویت می‌کند.

به گزارش «میدل ایست آی»، «عبدالهادی الخواجه»، زندانی عقیدتی 61 ساله در بحرین، نخستین فردی در این کشور است که این هفته با اتهام توهین به رژیم صهیونیستی به دادگاه می‌رود.

ناظران می‌گویند که «الخواجه» نخستین فردی است که پس از عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی در سال 2020 به دلیل اعتراض مسالمت آمیز به این رویداد سیاسی دادگاه می‌شود؛ وی در زندان علیه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی شعار داده بود.

«الخواجه»، فعال بحرینی از زمان شرکت در اعتراض‌های 2011 با حکم حبس ابد در زندان «جاو» نگهداری می‌شود.

خانواده این زندانی عقیدتی و گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند که وی اکنون به دلیل اعتراض‌های خود به شرایط زندان «جو» که 12 سال گذشته در آن جا حبس بوده، در زندان با دستکم سه اتهام جدید مانند شکستن صندلی پلاستیکی و توهین به رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

گروه‌های حقوقی می‌گویند که این اتهام‌ها تلاشی برای ارعاب «الخواجه» و دیگر زندانیان است.

یک پژوهشگر خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر، گفت: مقامات بحرینی از این انبوه اتهامات جدید علیه عبدالهادی الخواجه برای مجازات و ساکت کردن او به دلیل سخنانش علیه حبس ناعادلانه اش استفاده می‌کنند.

مدیر موسسه حقوق و دموکراسی بحرینی (BIRD) گفت: این اتهامات سابقه خطرناکی ایجاد می‌‌کنند؛ متحدان بحرین مانند آمریکا و انگلیس باید علنا این آزار و اذیت قضایی را محکوم کرده و خواستار رفع اتهامات و آزادی فوری و بدون قید و شرط الخواجه شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *