اقدامات نژادپرستانه پلیس کانادا علیه جوامع سیاه پوست

14:09 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۵۳۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم قضایی کانادا به صورت نهادینه علیه سیاه‌پوستان و گروه‌های اقلیتی عمل می‌کند.

خبرگزاری میزان – اقدام نژادپرستانه از سوی پلیس و سیستم قضایی کانادا در واقعیت وجود دارد و یک موضوع انتزاعی و آزمایشگاهی نیست؛ این نگاه به ذهن نیست و واقعیتی است که بر جوامع سیاه‌پوست در کانادا سنگینی می‌کند.

دسترسی به عدالت یک ارزش اساسی به شمار می‌رود و بخشی جدایی ناپذیر از یک جامعه عادلانه و مبتنی بر حاکمیت قانون است.

دولت کانادا متعهد به فراهم کردن دسترسی عادلانه و برابر به عدالت برای جوامع سیاه‌پوست و عاری از نژادپرستی در سراسر این کشور و رسیدگی به نژادپرستی و تبعیض سیستماتیک در همه اشکال آن و در تمام مراحل سیستم قضایی است.

به گزارش «یاهو نیوز»، با این وجود آماری که در این زمینه از سوی نهادهای کانادایی منتشر می‎‌شود نگران کننده است؛ در سال‌های 2020 و 2021، بزرگسالان سیاه‌پوست (18 سال و بیشتر)، که حدود چهار درصد از جمعیت بزرگسال کانادا را تشکیل می‌دادند، به طور مداوم در مراکز قضایی استانی و در سیستم زندان‌ها (حضانت و خدمات اجتماعی) در سراسر حوزه‌های قضایی گزارش‌دهنده، از جمله انتاریو، بیش از حد حضور داشتند.

سیاه‌پوستان حدود 5 درصد از جمعیت بزرگسال انتاریو را تشکیل می‌دهند، در حالی که این گروه 14 درصد از پذیرش‌ها در مراکز حضانت و 8 درصد از پذیرش در مراکز خدمات اجتماعی را تشکیل می‌دهند، 15 درصد از پذیرش مردان در حضانت و 9 درصد از خدمات اجتماعی را به خود اختصاص داده‌اند.

تأثیر بر مردم بومی و همچنین سیاه‌پوستان کانادایی و اعضای جوامع به حاشیه رانده شده

سیستم قضایی کانادا به میزان بالاتری و به طور نامتناسبی بر مردم بومی و سیاه‌پوستان کانادایی تأثیر منفی می‌گذارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پلیس «تورنتو» به احتمال زیاد علیه سیاه‌پوستان از خشونت بیشتری استفاده می‌کند، به احتمال زیاد سیاه‌پوستان را بیشتر بازرسی می‌کند، و به احتمال زیاد اسلحه گرم را به سمت یک سیاه‌پوست بیشتر نشانه می‌رود، حتی زمانی که تصور نمی‌شود که این فرد سیاه‌پوست سلاح در اختیار داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *