بهره‌مندی ۴۵ میلیون نفر از آحاد مختلف جمعیت از خدمات بیمه سلامت

12:42 - 24 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۵۳۰۹
مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۴۵ میلیون نفر از آحاد مختلف جمعیت از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، حنان حاج محمودی در خصوص مشمولین خدمات بیمه سلامت و موارد پوشش این بیمه، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران حدود ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد که در گروه های مختلف بیمه شده قرار دارند، بخش عمده بیمه شدگان سازمان، ساکن روستاها بوده و دولت، حق بیمه آنها را تامین می کند و حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر جمعیت روستایی و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر از این طریق تحت پوشش بیمه هستند.

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بخش دیگر بیمه شدگان که در پرداخت حق بیمه مشارکت دارند در صندوق کارکنان دولت عضو هستند، که بیش از ۵ میلیون نفر مجموعه افراد کارکنان شاغل، بازنشسته و خانواده های آنها در این گروه هستند.

گروه دیگر، بیمه شدگان سایر اقشار هستند که می توانند از طریق ارگانها و موسسات بیمه گذار به سازمان بیمه سلامت معرفی شوند، همانند بنیاد شهید، کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی که حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این طریق تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی کنند.

وی تصریح کرد: در صندوق بیمه سلامت همگانی، افراد به صورت اختیاری و به شکل انفرادی و یا خانوادگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و جمعیتی حدود ۱۷ میلیون نفر طی سالهای مختلف در این صندوق از سازمان و خدمات بیمه ای استفاده کرده اند.

گفتنی است، در سال جاری صندوقی برای بیماران صعب العلاج طراحی شده و افراد دارای بیماری خاص، صعب العلاج و دارای هزینه های کمر شکن با تحت پوشش قرار گرفتن در این صندوق، مشمول حمایت های بیشتر دولت برای کاهش هزینه های بیماری خواهند شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *