حجت‌الاسلام حاج علی اکبری: رهبرمعظم انقلاب دستور دادند حوادث اخیر سیستان و بلوچستان به دقت بررسی شود

23:39 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۲۴۸
رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان گفت: رهبرمعظم انقلاب دستور دادند حوادث اخیر سیستان و بلوچستان به دقت بررسی شود.

خبرگزاری میزان -حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در دیدار با عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت اهل تسنن زاهدان، گفت:  با مجرمان و عوامل ناامنی  در سیستان و بلوچستان مماشات نخواهد شد و کسانی که تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته‌اند به زودی آزاد می‌شوند.

وی افزود: خواسته مقام معظم رهبری این بود تا بر اساس آنچه از واقعیت‌ها به دست می‌آید عمل شود که بررسی‌ها صورت گرفت و حاصل آن در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی و تصمیماتی اتخاذ گردید.

رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده ناظر بر همان بررسی ها بود و در خصوص آنچه در زاهدان و برخی شهرهای دیگر اتفاق افتاد باید نگاه ما کمی جامع‌تر باشد، گفت: بر اساس نظر صریح مقام معظم رهبری افرادی که بی گناه مورد اصابت قرار گرفته‌اند از نگاه ایشان شهید و کسانی که بی‌گناه مجروح شده‌اند جانباز و در بنیاد شهید دارای پرونده خواهند شد.

وی ادامه داد: در این میان با افراد یا کسانی که به امنیت خدشه وارد کرده و جرمی مرتکب شده‌اند مماشات نخواهد شد و باید مجازات و محاکمه شوند زیرا امینت جامعه خط قرمز همه نظام‌هاست.

رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان گفت: در ماجراهای اخیر استان کسانی عامل تحریک مردم بوده‌اند و حساب آن‌ها جداست و باید خطایی که در تحریک عمومی مرتکب شدند را اصلاح و عذر خواهی کنند و از این کوتاهی‌های صورت گرفته نمی‌توان به راحتی عبور کرد.

وی تاکید کرد: اگر مطالبه‌ای وجود داشته باشد قابل مباحثه و پیگیری است و نباید خطاهای فردی را به نام یک سازمان بدانیم و کل مجموعه را زیر سوال ببریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *