تلاش امارات‌ برای دستکاری نظام سیاسی آمریکا

12:50 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۲۵۰۵
مقام‎های اطلاعاتی آمریکا گزارش محرمانه‌ای تهیه کرده‌اند که جزئیات تلاش‌های گسترده برای دستکاری نظام سیاسی آمریکا توسط امارات تهیه کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های اطلاعاتی آمریکا گزارش محرمانه‌ای تهیه کرده‌اند که جزئیات تلاش‌های گسترده برای دستکاری نظام سیاسی آمریکا از سوی امارات، که مدت‌ها به عنوان یک شریک نزدیک واشنگتن شناخته می‌شد، تهیه کرده‌اند.

به گزارش «واشنگتن پست»، فعالیت‌های پوشش داده شده در این گزارش شامل تلاش‌های غیرقانونی برای هدایت سیاست خارجی آمریکا به روش‌هایی است که به نفع خودکامگی امارات است.

به گفته این افراد، این تلاش امارات چندین دولت آمریکا را برای سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌های حاکمیت آمریکا، از جمله اتکا به کمک‌های کمپین‌های انتخاباتی، حساسیت به شرکت‌های لابی قدرتمند و اجرای ضعیف قوانین افشاگری که برای محافظت در برابر مداخله دولت‌های خارجی است، نشان می‌دهد.

این گزارش از سوی شورای اطلاعات ملی آمریکا گردآوری شده و در هفته‌های اخیر به سیاستگذاران ارشد آمریکا ارائه شده است تا تصمیم‌گیری آنها در رابطه با خاورمیانه و امارات که از نفوذ زیادی در واشنگتن برخوردار است، راهنمایی کند.

واشنگتن پست می‎گوید که این گزارش از این جهت قابل توجه است که بر عملیات نفوذ یک کشور دوست به جای یک قدرت رقیب مانند روسیه و چین تمرکز دارد.  

همچنین غیرمعمول است که یک محصول اطلاعاتی آمریکا تعاملات مربوط به مقامات این کشور را با توجه به وظایف خود برای تمرکز بر تهدیدهای خارجی از نزدیک بررسی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *