با ورود دستگاه قضا 23 هکتار از جنگل‌های هیرکانی در گلستان به منابع طبیعی بازگردانده شد

10:05 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۹۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان، گفت: با ورود دستگاه قضا و رای دادگاه‌های استان گلستان دست زمین خواران از جنگل‌های هیرکانی استان کوتاه شده و نزدیک به 23 هکتار از این جنگل‌ها در سال‌جاری به منابع طبیعی بازگردانده شد.

خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی با اعلام این خبر که با آرای دادگاه‌های استان گلستان حدود 23 هکتار از جنگل‌های هیرکانی استان به منابع طبیعی بازگردانده شد، اظهارکرد: رای خلع ید این زمین‌های جنگلی در سال جاری در 71 فقره پرونده در دادگاه های شهرهای «کلاله، مینودشت، گالیکش، آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول، گرگان، مراوه تپه و بندرگز» صادر شده و موجب کوتاه شدن دست زمین خواران از جنگلهای هیرکانی در استان شده است.

وی افزود: کارشناسان منابع طبیعی، ارزش این عرصه ها را بیش از 52 میلیارد تومان برآورد کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: همچنین امسال حدود 320 هکتار از مراتع استان به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان خلع ید و به بیت المال بازگردانده شده است.

آسیابی درباره حدنگاری اراضی ملی نیز گفت: با همت شبانه روزی دستگاه‌های متولی به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک کار حدنگاری یک میلیون و 291 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته به پایان رسیده و این اراضی سند دار شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین تصریح کرد: با سنددار شدن این عرصه ها تجاوز و دست اندازی به منابع طبیعی به حداقل می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان گلستان: صلح و سازش در استان بالاتر از میانگین کشوری است

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *