رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

4 هزار و 275 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

10:17 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۲۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در مدت 21 سال فعالیت ستاد دیه استان کرمان، چهار هزار و و 275 نفر از زندان های این استان آزاد شده اند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در سومین آیین تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان کرمان اظهارکرد: کمک های مردمی به ستاد دیه در طول مدت فعالیت این ستاد در استان کرمان بالغ بر 70 میلیارد تومان بوده است.

وی گذشت شکات را مصداق نیت خیر و کمک به مددجویان جرایم غیرعمد دانست و تاکید کرد: این افراد زمانی که از حق خود می گذرند و به آزادی یک فرد کمک می کنند؛ در این کار خیر سهیم هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که عدد رضایت شاکیان در استان کرمان قابل توجه است، تاکید کرد: در مدت زمان فعالیت ستاد دیه استان کرمان تاکنون یک هزار و 105 میلیارد تومان گذشت شکات حاصل شده است.

وی به عملکرد ستاد دیه استان کرمان از ابتدای تاسیس این ستاد در سال 80 اشاره کرد و گفت: در مدت 21 سال فعالیت ستاد دیه استان کرمان، چهار هزار و و 275 نفر از زندان های این استان آزاد شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که تلاش ها و نگاه خیر خیران خیرات بسیار زیادی برای مددجویان زندان ها دارد، گفت: به یقین خیران انتظار تقدیر ندارند چرا که با نیت خیر به حوزه کمک به مددجویان نیازمند ورود کرده اند و خداوند از نیت های پاک و اقدامات خیرخواهانه آنها تجلیل می کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 138 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شده اند، بیان کرد: در حال حاضر 237 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد 111 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه، 109 نفر به دلیل چک، دو نفر دیه بدهکار و 15 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه وارد زندان ها شده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *