تاکید وزیر امور خارجه بر حمایت ایران از همکاری‌های اقتصادی اکو

10:10 - 19 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۸۷۶۹
دبیرکل اکو در دیدار با وزیر امور خارجه گزارشی از آخرین تحولات این سازمان و نیز آماده سازی‌های صورت گرفته برای برگزاری بیست و ششمین نشست وزرای امور خارجه اکو ارائه کرد.

خبرگزاری میزان – در دیدار «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه و «خسرو ناظری»، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو، دبیرکل اکو گزارشی از آخرین تحولات این سازمان و نیز آماده سازی‌های صورت گرفته برای برگزاری بیست و ششمین نشست وزرای امور خارجه اکو به وزیر امور خارجه ارائه کرد.

«امیر عبداللهیان» نیز ضمن تاکید مجدد بر حمایت بدون قید و شرط جمهوری اسلامی ایران از همکاری‌های اقتصادی در چارچوب اکو، این سازمان را یکی از اولویت‌های اصلی کشور در همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه دانست.

وزیر امور خارجه همچنین به پیشنهادات رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست سران اکو در «عشق آباد» اشاره کرد و خواستار تسریع در اجرای آن‌ها شد.

«امیرعبداللهیان» اظهار امیدواری کرد که شخصا در نشست وزرای امور خارجه که قرار است در نیمه اول آذر ماه در تاشکند برگزار شود، شرکت کند.

سازمان اکو شامل ۱۰ کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان است.

قرار است مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد گسترش اکو از سه کشور به ۱۰ کشور در آذرماه سال‌جاری در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار گردد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *