توسعه خدمات فرهنگی به ایرانیان خارج از کشور ضروری است

10:52 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۷۵۲۰
محمدمهدی اسماعیلی در یکصد و پنجاهمین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: توسعه خدمات فرهنگی به ایرانیان خارج از کشور ضروری است.

خبرگزاری میزان- طبق اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یکصد و پنجاهمین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای شورا در محل این سازمان برگزار شد. 

اسماعیلی در سخنانی، ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های تحولی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و توجه به اعزام نیروهای کارآمد، مسلط به حوزه مأموریت، جوان و انقلابی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اسناد بالادستی، نقش مهم قرارگاه فرهنگی فعالیت‌های نظام در خارج از کشور را برعهده دارد و ضروری است تا گام‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در راستای تحقق این جایگاه طراحی و اجرایی شود و ظرفیت‌های داخلی نیز در مجموعه‌ها و نهادهای مختلف و متنوع به کار گیری شود.

فرهنگی

گسترش تعاملات فرهنگی با کشورهای مختلف جهان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت خدمت رسانی فرهنگی به ایرانیان مقیم خارج از کشور تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران، امروز در کنار تحریم‌ها و توطئه‌های مختلف دشمن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی با جنگ ترکیبی دشمن در سطح گسترده که ناامید کردن مردم و تلاش برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در راستای حل مشکلات و رفع موانع را هدف قرار داده‌اند، مواجه است.

وی اظهار داشت: ضروری است دستگاه‌های فرهنگی و به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تعامل فرهنگی با کشورهای مختلف و به ویژه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود، فعالیت جدی تری را دنبال کنند.

فرهنگی

تقویت جایگاه رایزنی‌های فرهنگی

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به ضرورت‌های موجود، گزارش برخی اقدامات و فعالیت‌های این سازمان را ارائه کرد و گفت: خوشبختانه در دوره جدید تلاش شده با تقویت جایگاه رایزنی‌های فرهنگی و در همکاری با بخش‌های مختلف، تحولات محتوایی و شکلی طراحی و عملیاتی شود و این مهم با همکاری تمامی دستگاه‌ها و کنشگران غیر دولتی و بومی محقق خواهد شد.

پس از آن، اعضای این شورا در خصوص دستورات جلسه به بحث و گفت‌وگو پرداختند و پیرامون فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی از جمله توسعه فعالیت‌های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، تقویت رایزنی‌های فرهنگی ایران، هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی فعال در خارج از کشور با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مقابله با تروریسم رسانه‌ای و ... تبادل نظر کرده و مواردی را به تصویب رساندند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *