رئیس دیوان عدالت: جامعه قضایی کشور با قوت در کنار مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده است

16:08 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۶۶۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دیوان عدالت اداری، گفت: جامعه قضایی کشور و مجموعه دیوان عدالت اداری با قوت در کنار مردم و آرمان های الهی انقلاب اسلامی تا زمانی که رهبر معظم انقلاب پرچم ولایت را به دست امام زمان (عج) رساند، ایستاده است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در نطق پیش از دستور جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به رخ دادن اتفاقات تلخ و ناگواری در ماه های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاقات موجب شد که ملت شریف ایران روز به روز شناخت عمیقی نسبت به دشمنان دیرینه خود پیدا کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری، نظام اسلامی را پرتو نوری دانست که هر روز پر فروغ تر می شود و با تاکید بر اینکه این امر موجب عصبانیت بیشتر دشمن می شود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم پهلوی در حقیقت، پایان یک مرحله ظلمانی و آغاز یک مرحله نورانی برای اسلام و بشریت بود و مردم در سال 1357 به رهبری حضرت امام (ره) توانستند به نظام آرمانی خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری استقلال، بازگشت به هویت اسلامی و تصمیم گیری براساس رای ملت را از دستاوردهای نظام آرمانی مردم دانست و افزود: در مواجهه با حرکت انقلاب اسلامی دشمن در 4 دهه گذشته همه روش‌های لازم مانند «جنگ تحمیلی 8 ساله، شورش‌های اوایل انقلاب و حمایت از گروهک‌های منافقین» را به کار گرفت تا این نظام را از پای درآورد اما صبر و مقاومت ملت، به شکست دشمنان منجر شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تمام مخالفت هایی که صورت گرفت حضرت امام (ره) به صورت فوری دستور برگزاری همه پرسی را دادند و بیش از 4 دهه  از ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ می‌گذرد، روزی که  ۱۸ میلیون ایرانی با رای خود نظام جمهوری اسلامی ایران را جایگزین رژیم پهلوی کردند و با ۹۸ و 2 دهم درصد آراء به حذف سلطنت و برقراری نظامی اسلامی «بله» گفتند.

رئیس دیوان عدالت اداری تصمیم حضرت امام (ره) برای برگزاری همه پرسی را در دنیا بی نظیر دانست و افزود: طبق گفته صاحب نظران و مورخان، هیچ کشوری تا به حال اصل نظام خود را به همه پرسی نگذاشته است اما این اتفاق با تدبیر حضرت امام (ره) در 4 دهه قبل در کشور اتفاق افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با تاکید بر اینکه همه پرسی فقط رای کاغذی مردم نیست، گفت: در این ۴۳ سال هر ساله چندین بار همه پرسی در کشور برگزار می شود و حضور مردم در مناسبت های سیاسی مانند راه پیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری انتخابات نیز نوعی همه پرسی است که مردم همیشه حضور پر رنگ داشته اند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به نامهربانی هایی که به انقلاب اسلامی در طی چهار دهه گذشته شده است، گفت: به کدامین گناه نابخشودنی انقلاب اسلامی مستحق نامهربانی از درون و دشمنی و کینه توزی از بیرون شده است مگر غیر از این بود که هر جا صدای مظلومی را شنید تظلم خواهی کرد، مساله «فلسطین، سوریه، عراق و مبارزه با گروهک های تروریستی» بیانگر این است که این انقلاب سالها با ظلم و ستم مبارزه کرده است.

وی افزود: کشوری که به بهانه داشتن سلاح هسته ای سال های متمادی ما را تحت تحریم های شدید قرار داده و مدعی حقوق بشر است، خودش متهم به نسل کشی است و با استفاده از سلاح هسته ای فاجعه انسانی بمباران اتمی هیروشیما را در کارنامه خود دارد و مدعیان دیگر حقوق بشر مثل انگلستان و آل سعود هنوز به صورت پادشاهی اداره می شوند و جرات برگزاری همه پرسی در کشور خود را ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با اشاره به حضور پرشور و بی نظیر مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: امسال استکبار جهانی با تمام وجود و ابزار به مبارزه انقلاب اسلامی آمده است و حضور در این راهپیمایی دشمنان را ناکام گذاشت و مردم حماسه دیگری خلق کردند و این نوعی همه پرسی و تایید نظام است.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین، گفت: جامعه قضایی کشور و مجموعه دیوان عدالت اداری با قوت در کنار مردم و آرمان های الهی انقلاب اسلامی تا زمانی که رهبر معظم انقلاب پرچم ولایت را به دست امام زمان (عج) رساند، ایستاده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس دیوان عدالت اداری: آرای دیوان عدالت اداری براساس قانون و موازین شرعی است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *