رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا: به زودی با یک درگیری طولانی با چین روبرو می‎شویم

9:57 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۸۵۰
رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا در اظهاراتی ادعایی هشدار داد که آمریکا به زودی با یک درگیری طولانی با چین مواجه خواهد شد.

خبرگزاری میزان - «نشنال ریویو» در گزارشی می‎گوید که از سال 2018، آمریکا تمرکز اصلی استراتژیک خود را آماده سازی برای به اصطلاح «رقابت قدرت‌های بزرگ» با روسیه و چین می‌داند.

اکنون «چارلز ریچارد»، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا در اظهاراتی ادعایی هشدار داد که آمریکا به زودی با یک درگیری طولانی با چین، برخلاف آنچه قبلاً با آن روبرو بوده، مواجه خواهد شد.

فرماندهی استراتژیک آمریکا، «استراتکام»، مسئول مدیریت سلاح‌های هسته‌ای این کشور و همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های اطلاعاتی دفاعی و تهاجمی به نام C4ISR است.

«ریچارد»، به تازگی در یک سمینار نیروی دریایی آمریکا، اظهار کرد: ما باید تغییراتی سریع و اساسی در روش دفاع از این کشور انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بحران اوکراین که ما در حال حاضر در آن هستیم، فقط یک مقدمه است و چالش اصلی در راه است، افزود: زمان زیادی طول نخواهد کشید تا به چالش‌هایی برسیم که مدت هاست با آنها روبرو نبوده‌ایم.

این گزارش در بخش دیگری می‎گوید که آمریکا در زمینه موشکی در حال حاضر از چین عقب مانده است و چین نسلی از موشک‌های کروز فوق‌برد، مجموعه‌ای از انواع موشک‌های بالستیک و چندین نوع تسلیحات مافوق صوت را به کار می‌گیرد که آمریکا هیچ پاسخی برای آنها ندارد.

پکن همچنین یک رادار با قابلیت شناسایی هواپیماهای رادارگریز و تجهیز جدیدترین کشتی‌های جنگی خود به آن را توسعه داده است که ناوگان F-22 و F-35 که پیشرفته‌ترین جنگنده‌های آمریکا به حساب می‌آیند، در معرض خطر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *