رئیس کل دادگستری کردستان: نقش فضای مجازی در میزان افزایش جرایم در جامعه باید تبیین شود

8:40 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۶۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن با برنامه ریزی هدفمند، دقیق و مستمر بر نوجوانان و جوانان تمرکز کرد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی در نشستی که با حضور ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کردستان ، امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و با موضوع «نقش استکبار جهانی در اغتشاشات اخیر» برگزار شد، اظهارکرد: وقتی برای دشمنان جمهوری اسلامی اقتدار و قدرت بازدارندگی دفاعی کشورمان اثبات شد ، سناریوی مقابله خود را از پوسته(حمله نظامی به مرزهای جغرافیایی کشور ) به هسته ( ایجاد اغتشاشات در داخل شهرها )تغییر دادند و با برنامه ریزی عظیم رسانه ای به اغتشاشات اخیر دامن زدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود : تمرکز دشمنان نظام با برنامه ریزی هدفمند، دقیق و مستمر بر نوجوانان و جوانان ثابت کرد که ارکان فرهنگی نظام باید در جامعه، مدرسه و خانواده تلاشها و اقدامات بیشتری انجام دهند تا نقشه های استکبار خنثی شود.

وی تصریح کرد : جایگاه امامت جمعه همانند جایگاه قضا اعتبار خود را از ولایت فقیه دارد و جزء خدمتگزاران این نظام مقدس محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه، در استان کردستان کارگروههایی متشکل از مسئولین در مرکز استان و شهرستانها با حضور مسئولین قضایی و اداری و ائمه جمعه و جماعات تشکیل شده و مسایل و مشکلات را رصد و بررسی می کنند.

وی اضافه کرد : از ائمه جماعات استان تقاضا داریم تا با استفاده از تریبون های نماز جمعه ، آگاهی حقوقی مردم را افزایش دهند و همچنین در بحث تثبیت اراضی کشاورزی توسط کشاورزان استان، دستگاه قضایی را یاری دهند.

رئیس کل دادگستری کردستان پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را مطرح کرد و افزود: در این کمیته، 10 عنوان دارای اولویت دعاوی کیفری و حقوقی توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم به ائمه جمعه و جماعات منعکس می شود تا از طریق سخنرانی های خود و آگاهی رسانی به مردم در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و جرایم و همچنین اختلافات حقوقی تاثیرگذار باشند.

وی همچنین بر تبیین نقش فضای مجازی در تشکیل پرونده های قضایی در دادگستری توسط ائمه جماعات تاکید کرد و افزود:ایجاد واحدهای صلح و سازش در ستادهای نماز جمعه و همچنین مساجد هم از دیگر راهکارهایی است که با محوریت ائمه جمعه و جماعات می تواند از افزایش ورودی پرونده ها به دادگستری جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین بر ضرورت ثبت رسمی واقعه های ازدواج و طلاق همزمان با اجرای صیغه شرعی نکاح و طلاق تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *