گزارش سازمان ملل درباره نژادپرستی سیستماتیک پلیس سوئد

8:02 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۷۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان سازمان ملل از سوئد خواستند اقدامات بیشتری برای مقابله با نژادپرستی در نهاد پلیس این کشور انجام بدهد.

خبرگزاری میزان – نژادپرستی سیستماتیک در پلیس سوئد همچنان در حال افزایش است و در این میان اقلیت‌های قومی و نژادی به ویژه مهاجران بیش از دیگران قربانی این چالش می‌شوند.

به گزارش « un»، گروهی از کارشناسان مستقل منصوب شده از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در زمینه پیشبرد عدالت و برابری نژادی اعلام کردند که سوئد باید تلاش‌های خود را برای مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک در پلیس متمرکز و برای اجرایی کردن استراتژی‌هایی جهت جلب اعتماد اقلیت‌های قومی و نژادی تلاش کند.

این گروه که از 31 اکتبر تا 4 نوامبر (9 تا 13 آبان) برای بررسی موضوع نژادپرستی پلیس سوئد در این کشور حضور داشتند، در گزارش خود آورده اند: از بی میلی مقامات سوئدی برای جمع آوری داده‌های تفکیک شده بر اساس نژاد عمیقا نگران هستیم.

آن‌ها همچنین تاکید کردند: گزارش‌هایی از اقلیت‌های قومی و نژادی مبنی بر ترس از حضور ظالمانه پلیس، برخورد نژادی و توقف‌ها و جستجوهای خودسرانه دریافت کردیم.

گروه کارشناسان مستقل سازمان ملل همچنین پس از بازدید از زندان‌های این کشور، در مورد توسل بیش از حد مقام‌های سوئدی به سلول انفرادی ابراز نگرانی کردند.

آن‌ها در بخشی دیگر از گسترش نظارت و واکنش پلیس به بهانه چالش‌های امنیتی مشروع مانند جنایت فزاینده باندها ابراز نگرانی کردند.

گزارش نهایی این بازدید کارشناسان مستقل سازمان ملل در ماه‌های آینده به شورای حقوق بشر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *