اسلام‌ هراسی بی‌پایان در کشورهای اروپایی

13:24 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۵۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اروپا و به ویژه فرانسه، باید درک کنند که نفرت نسبت به مسلمانان تنها به برهم زدن صلح در این قاره منجر می‌شود و تبعیض علیه مسلمانان باید پایان یابد.

خبرگزاری میزان -  حدود 25 میلیون مسلمان در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند؛ بسیاری از این افراد در قاره اروپا به دلیل برداشت‌های نادرست و پیش‎داوری در مورد مسلمانان اروپایی، بیکار شده‌اند.

به گزارش «دیلی صباح»، بیشتر مسلمانان در صلح زندگی می‌کنند و از صلح حمایت می‌کنند، اما این واقعیت که برخی حملات توسط به اصطلاح «مسلمانان» انجام می‌شود، راهی برای گسترش اسلام هراسی است، به علاوه، همچنین آشکار است که غیرمسلمانان حملات تروریستی را در اروپا انجام داده‌اند.

این نوع نفرت از مسلمانان که به سرعت در حال افزایش است، عواقب مخرب بسیاری را به دنبال دارد و جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان را افزایش می‌دهد؛ یکی از نمونه‌های غم انگیز این روند، حمله تروریستی اسلام‎هراسانه در «کرایست چرچ» نیوزلند است که به کشتار جمعی بیش از 49 مسلمان بیگناه انجامید.

جهان تاکنون شاهد نسل‎کشی مسلمانان در هند، فلسطین و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان بوده است؛ جامعه جهانی باید درک کند که تروریسم هیچ ربطی به اسلام ندارد و این اتهام که به مسلمانان وارد می شود فقط اوضاع را بدتر می‌کند.

تاریخچه اسلام هراسی در فرانسه

در سال 2011، فرانسه حجاب در اماکن عمومی را ممنوع کرد؛ در آگوست 2021، بالاترین مقامات فرانسه لایحه جنجالی موسوم به «قانون ضد جدایی طلبی» را تصویب کردند که یکی از چالش‌برانگیزترین قوانین در تاریخ این کشور است.

این قانون به دولت فرانسه قدرت بیشتری در زمینه سرکوب مسلمانان داد و بیش از 3 میلیون مسلمان ساکن فرانسه را هدف قرار داد؛ در دو سال گذشته، فرانسه ۲۴ مسجد را به بهانه «فعالیت‌های جدایی‌طلبانه» بسته است.

این لایحه به عنوان سلاحی در دست «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه علیه مسلمانان است.

اخیرا، «مارین لوپن»، سیاستمدار راست افراطی فرانسوی و نامزد سابق ریاست جمهوری این کشور خواستار تعطیلی مساجد بیشتری شد.

کمک مسلمانان به اروپا

فرانسه و آلمان با 4.7 میلیون نفر، معادل 7.5 درصد از کل جمعیت آنها، کشورهای اروپایی با بیشترین جمعیت مسلمان هستند؛ بر اساس نظرسنجی‌های ضد مسلمانان، اسلام یکی از ادیان با سرعت در حال رشد در فرانسه است.

بین قرن های 11 و 13، اروپایی‌ها بسیاری از سبک‌های هنری، قوانین، موارد آموزشی و دیگر جنبه‌های زندگی را از جوامع اسلامی به عاریت گرفتند.

مسلمانان آثار باستانی را از طریق ترجمه نجات داده و الهام بخش متفکران آینده هستند.

مسلمانان همچنین به اروپا در توسعه روش‌های علمی کمک کرده‌اند که به تکنیک‌های کشاورزی و پیشرفت فناوری برای مردم اروپا کمک کرده است.

آنها سیستم مدرن دانشگاهی را در اروپا اختراع کردند؛ مسلمانان همچنین بسیار قبل از اینکه اروپاییان در درمان بیماران مشارکت داشته باشند، در پزشکی فعالیت داشته‌اند.

فرانسه و سایر کشورهای اروپایی باید به آموزه‌های اسلامی و ایدئولوژی مبتنی بر صلح احترام بگذارند؛ فرانسه با بستن اجباری مساجد و محدود کردن آزادی و حقوق مذهبی تنها تفرقه افکنی کرده و مسلمانان را تحریک می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *