حملات رژیم صهیونیستی به غزه مصداق جنایت جنگی

8:22 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۰۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه جنایت جنگی به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان - یک گزارش می‎گوید که دادگاه کیفری بین‌المللی باید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آگوست 2022 را به عنوان جنایات جنگی و بر اساس تصاویر قطعات سلاح و تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و شهادت ده‌ها نفر بررسی کند.

به گزارش «رای الیوم»، مصاحبه‌ها، بازسازی شرایط پیرامون چندین حمله خاص، انجام شده توسط نیروهای رژیم صهیونیستی، و گزارش مختصر با عنوان «آنها کودک بودند» شواهدی از جنایات جنگی در طول حمله رژیم صهیونیستی به غزه در آگوست 2022، عواملی را توضیح می‌دهد که ممکن است نشان دهد این حملات جنایات جنگی است.

«اگنس کالامارد»، دبیرکل عفو بین الملل در این باره گفت: آخرین حمله اسرائیل به غزه تنها سه روز به طول انجامید، اما این زمان کافی بود تا موج جدیدی از وحشت و ویرانی علیه مردم محاصره شده در غزه به راه بیفتد؛ جنایات مرگباری که ما به عنوان جنایات جنگی بررسی کرده‌ایم باید مورد بررسی قرار بگیرند و همه قربانیان حملات غیرقانونی و خانواده‌های آنها مستحق عدالت و غرامت هستند.

وی ااظهار کرد: تخلفاتی که ما ثبت کردیم در چارچوب محاصره غیرقانونی اسرائیل در غزه انجام شد که ابزار اصلی رژیم آپارتاید اسرائیل است، زیرا فلسطینیان در غزه در معرض سلطه، آزار، تبعیض و انزوا هستند و آنها 15 سال است که در یک کابوس مداوم و یک تراژدی انسانی که با حملات مکرر غیرقانونی تشدید شده است قرار دارند. علاوه بر بررسی جنایات جنگی مرتکب شده در غزه، دیوان کیفری بین‌المللی باید جنایت علیه بشریت رژیم آپارتاید را در چارچوب تحقیقات کنونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بررسی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *