دقیق ترین نقشه جهان از سنگ‌های ماه

12:56 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۲۱۱۹
دانشمندان اولین نقشه از سنگ های ماه در مقیاس 1:2،500،000 را تهیه کرده اند که در آن اطلاعات دقیقی در مورد ترکیبات و توزیع سنگ های سطح ماه ارائه شده است.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از سی جی تی ان نوشت: تهیه نقشه کل سنگ های ماه نتیجه یک مطالعه 10 ساله است که توسط محققان دانشگاه شاندونگ، آکادمی علوم چین و چند موسسه دیگر انجام شده است. این نقشه ویژگی‌های سنگ‌شناسی 17 نوع سنگ ماه را به تصویر می‌کشد.

طبق یافته‌های این مطالعه منتشر شده در مجله Science Bulletin در اوایل این هفته، مأموریت‌های اخیر چین در ماه، که شامل گردش، فرود و بازگرداندن نمونه‌ها به زمین است، منجر به جمع آوری مجموعه داده‌های متنوعی از سطح ماه شده که «منابع اولیه برای این نقشه‌برداری و سنگ‌شناسی را فراهم کرده اند».

نقشه جدید ماه را می توان برای تحقیقات علمی بیشتر، برنامه ریزی اکتشاف، نمونه برداری و انتخاب مکان های بازگشت مورد استفاده قرار داد. محققان خاطرنشان کردند: همچنین این نقشه می تواند مرجعی برای نقشه برداری از دیگر سیارات مشابه زمین در آینده باشد. نسخه کاغذی و دیجیتالی این نقشه به زبان های چینی و انگلیسی توسط انتشارات زمین شناسی چین منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *