رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شیری: باید در ساخت آثار کمدی تنوع ایجاد کنیم

13:00 - 13 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۸۳۷
محمد شیری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: زمانی اگر یک سریال کمدی ساخته می‌شد به دلیل نبود اینترنت و همچنین محدودیت در تولیدات به خوبی دیده می‌شد، زیرا مخاطب انتخابهای کمی داشت، اما امروز که هزاران پلتفرم وجود دارد، مخاطب می تواند به راحتی یک اثر را کنار بگذارد.

محمد شیری در گفت‌وگو با میزان، پیرامون حضورش در سریال «روزی روزگاری مریخ» گفت: پیشنهاد بازی در این سریال را از کارگردان دریافت کردم، فیلمنامه برایم جذاب بود و اینکه در یک ژانر متفاوت بازی می‌کردم، هر چند شخصیت در اولین حضورش در سریال کوتاه بود اما در ادامه حضور شیرینی خواهد داشت.

وی در همین رابطه ادامه داد: به طور کلی معتقدم که در ساخت آثار کمدی این تنوع و جسارت لازم است، اینکه باید ژانرهای مختلف را بیازماییم، حتی اگر این ریسک با شکست هم روبرو شود اما باید به تنوع سلایق اهمیت دهیم زیرا مخاطبان امروز در سیلی از آثار داخلی و خارجی حق انتخاب فراوانی دارند، پس باید به آنها دلیل محکمی برای تماشای آثارمان بدهیم.

نیازمند تنوع در ساخت آثار کمدی هستیم

شیری

شیری درباره روند ساخت آثار کمدی تاکید کرد: زمانی اگر یک سریال کمدی ساخته می‌شد به دلیل نبود اینترنت و همچنین محدودیت در تولیدات به خوبی دیده می‌شد، زیرا مخاطب انتخابهای کمی داشت، اما امروز که هزاران پلتفرم وجود دارد، مخاطب می تواند به راحتی یک اثر را کنار بگذارد، به همین دلیل باید با در نظر گرفتن سلیقه نسل جوان آثاری تولید کنیم که تکراری نبوده و جذابیت داشته باشند.

بازیگر سریال «شب‌های برره» در همین رابطه ادامه داد: خوشبختانه اوضاع سریال سازی در بحث کمدی تنوع بیشتری دارد، اما در سینما کمدی ها خیلی سطحی شده اند و زیاد به متن و محتوا اهمیتی داده نمی شود.

بازیگر سریال «شب‌های برره» درباره کمرنگ شدنش در سینما اضافه کرد: سالهاست می‌گویم که سینما درگیر باندبازی و مافیا شده است، سینما دست عده‌ای خاص است که هیچکس دیگری را هم راه نمی‌دهد، به همین دلیل ترجیح می‌دهم تا فعلا در این عرصه ورود پیدا نکنم.

شیری: فیلمنامه‌های سینمایی خیلی تلخ شده‌اند

شیری در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه سینما دچار تکرار و تکرار شده است، انتخاب‌ها کاملا محدود شده اند و داستانها و فیلمنامه کاملا تلخ و غم انگیز هستند. به نظر من سینمای امروز با یک تغییر عمده می تواند بار دیگر احیا شود.

شیری

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در همین راستا تاکید کرد: آنچه مشخص است اینکه برای حضور دوباره من و هم نسلان من به سینما باید شرایط مهیا شود. شرایطی که در حال حاضر به هیچ وجه مهیا نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *