لزوم تایید پزشک کمیته امداد برای دریافت وام درمان مددجویان

12:14 - 12 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۱۲۷
مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مددجویان تحت پوشش برای دریافت وام درمان باید توسط پزشکان کمیته امداد تایید شوند.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: حمیدرضا علی درباره نحوه دریافت وام درمان کمیته امداد اظهارداشت: مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام درمان باید توسط پزشک این کمیته تایید شوند اما به طور کل پیش از ارائه وام درمان به مددجویان، باید مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

وی توضیح داد: در برخی موارد اضطراری برای رفع مشکلات باید به مددجویان وام درمان تعلق بگیرد؛ برای نمونه، برخی از مددجویان تحت پوشش، مبتلاء به سرطان بوده و هزینه‌های معالجه و درمان بیماری همچون آمپول‌های سرطانی بسیار گران قیمت است. در این شرایط بخشی از هزینه‌ها (فرضا ۵۰ درصد) بر عهده بیمار و بخشی از هزینه‌ها نیز با کمیته امداد خواهد بود.

علی اکبری تصریح کرد: مددجویان برای دریافت این وام باید در سامانه کمیته امداد ثبت نام و اعلام نیاز کند. کد ملی، کد پستی و شماره تلفن همراه (به نام کد ملی ارائه شده) را عرضه کرده و سپس پالایش و بررسی توسط کارشناسان کمیته امداد انجام خواهد شد.

مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد با اشاره به آزمون وسع یادآور شد: در برخی مواقع بررسی‌ها انجام شده و آزمون وسع نشان می‌دهد که متقاضی بیمه دریافت می‌کند؛ شاغل و کارمند دولت است؛ دهک نهم و دهم جامعه بوده و مالک زمین و خودرو است و بر این اساس، نمی‌تواند تسهیلاتی دریافت کند.

علی اکبری افزود: بنابراین دریافت تسهیلات کمیته امداد از جمله «وام درمان» نخست باید بیماری توسط مددکار کمیته تایید شده و سپس با مراجعه به سامانه سها به صورت غیرحضوری درخواست فرانشیز درمان به ثبت برسد.

به گزارش ایرنا، برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان مددجوی تحت پوشش متقاضیان باید از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست‌ متقاضیان در این سامانه به نشانی soha.emdad.ir بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

مددجویان برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی نیز با مراجعه به  «صفحه خدمت» به نشانی https://emdad.ir/fa/soh در سامانه سها (soha.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بنیان‌گذاری شد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *