بیمه پرتفوی سهامداران راهکاری موثر در حمایت از سهامداران خرد

9:52 - 12 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۹۹۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بیمه پرتفوی سهامداران راهکاری موثر در حمایت دولت از اقشار ضعیف و سهامداران خرد بازار سرمایه است.

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با میزان در خصوص بسته ۱۰ بندی حمایت دولت و شورای عالی بورس از بازار سرمایه، تصریح کرد: بیمه اصل و سود سهام مردم در یک سال آینده تا واریز منابع جهت حمایت از سهام شرکت های تولیدی بزرگ که بدنه اصلی بازار سرمایه را تشکیل می دهند، راهکاری بسیار خوب و در واقع حمایت دولت از اقشار ضعیف و سهامداران خرد این بازار مالی را به همراه دارد.

وی افزود این اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار به جامعه کمک می‌کند تا اعتماد مردم به بازار سرمایه را بازسازی کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: اگر مردم در مسائل اقتصادی مثل ارز، تولید، امنیتی و غیره دچار عدم اعتماد شوند، پول خود را از این بازار ها خارج می کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد ثبات در بازار سرمایه، افزود: باید با اقدامات اعتماد ساز، مردم را برای استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه ترغیب کنند.

دلخوش یادآور شد: دولت و سازمان بورس باید به دنبال شفاف‌سازی باشند و کالاهای مورد نیاز مردم را در بورس ارائه دهند و از مشارکت و حضور مردم در بازار سرمایه به درستی استفاده کنند.

وی اقدامات اخیر مسئولان بازار سرمایه را مفید و موثر خواند و ادامه داد: بازار بورس بهتر از امروز میتواند، عمل کند و دولت نیز باید از این بازار حمایت کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *