رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری سمنان: سند تحول و تعالی قضایی نقشه راه خدمت به مردم است

15:43 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۹۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: سند تحول و تعالی قضایی و نیز برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ نقشه راه برای خدمت به مردم است.

خبرگزاری میزان- محمدجعفر عبدالهی در نشست تشریح مأموریت های تنقیح شده سند تحول و تعالی قضایی سال ۱۴۰۱ در جمع شورای معاونان دادگستری کل استان سمنان، ضمن ابراز تسلیت بمناسبت حادثه تروریستی شاهچراغ، به اجرای ماموریت های اصلاح شده تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این جلسه تصریح کرد: واقعیت این است که سند تحول و تعالی قضایی و نیز برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ نقشه راه برای خدمت به مردم است، زیرا مأموریت های در سند و برنامه موصوف اهم مطالبات و انتظار مردم از دستگاه قضایی احصا و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: اولین مأموریت مندرج در این سند، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است، همانگونه که در متون دینی آمده است ترک گناه و معصیت برتر از توبه کردن است، زیرا شاید پس از وقوع گناه و معصیت اصلاً فرصتی برای توبه کردن شخص گناهکار حاصل نشود قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است. دستگاه قضایی می بایست به سمتی حرکت کند که در کنار سایر دستگاه ها به دنبال از بین بردن زمینه های ارتکاب جرم و تولید دعوا باشد.

عبدالهی با اشاره به اهمیت سایر مأموریت ها خاطر نشان کرد: سایر مأموریت ها هر کدام به نوعی احیا کننده حقوق مردم در نزد دستگاه قضایی است، زیرا با آگاهی مردم از حقوق شان و حل و فصل دعاوی به صورت غیر قضایی از ایجاد هزینه های قضایی و هزینه‌های اجتماعی بعدی در جامعه جلوگیری می شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان گفت: دستگاه قضایی استان بر آن است با نظارت بر اجرای صحیح قوانین، احیای حقوق عامه، جلوگیری از تولید دعوا و وقوع جرم، بسط و گسترش آسیب های اجتماعی نقش موثری را در حفظ حقوق شهروندان ایفا کند .

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *