آموزش زندانیان برای ورود به بازار کار/ اشتغال 3هزار و500 مددجو در زندان‌های استان مازندران

9:29 - 13 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۷۳۰
مدیرکل زندان های استان مازندران گفت: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال به کار زندانیان یکی از اولویت‌های مهم سازمان زندانهاست و 3 هزار و 500 نفر زندانی محکوم در زندان‌های استان مازندران مشغول به کار هستند.

علی استادی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اهمیت اشتغال در کاهش دغدغه های اجتماعی و آمار جمعیت کیفری اظهارکرد: ارتکاب به جرم اکثر افراد ریشه در فقر، بی کاری و عدم تسلط به حرفه و فراگیری فنّ خاص در جهت تولید و درآمد پایدار دارد.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران بیان کرد: مشغول به کار بودن زندانی از جمله خشت های اساسی و اصلی اصلاح و تربیت در مسیر تکاملی اهداف سازمان زندان هاست. از آنجا که در طول تحمل حبس، زندانی زمان لازم و مناسبی برای فراگرفتن شغل و حرفه ای با مبانی فکری و فرهنگی و نیز استعدادهای فردی خویش و توان ذاتی اش را می‌یابد، برنامه‌ریزی برای حرفه آموزی و اشتغال به کار زندانی از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

استادی افزود: تعداد 3هزار و 500 زندانی استان در قالب اشتغال نشسته، اشتغال کارگاهی و اعزام به کارگاه های بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند.

وی مهمترین کارگاه‌های داخلی زندان را تولید دستمال کاغذی، بسته بندی صنایع غذایی، نجاری و خراطی، پرورش قارچ، خیاطی، پرورش ماکیان، کارخانه تن ماهی، تولید بلوک سیمانی، قالی‌بافی، پرورش گل و گیاه برشمرد.

مدیرکل زندان های مازندران خاطرنشان کرد: تعداد هزارو 500 نفر از زندانیان به صورت شناسنامه دار در حوزه صنایع دستی و تولید آثار هنری فعالیت می کنند و اکثر تولیدات آنان در داخل زندان یا با کمک خانواده و برگزاری نمایشگاهها به فروش می رسد، در غیر این صورت آثار تولیدی از طریق بنیاد تعاون زندانیان خریداری می شود.

استادی از آموزش بیش از 35 عنوان رشته فنی و حرفه ای در زندان های استان خبرداد و گفت: تمام زندانیان با کمک سازمان فنی و حرفه ای ، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان گواهینامه مهارت دریافت می کنند و پس از آزادی می توانند با تکمیل دانش فنی در همان رشته به امرار و معاش بپردازند.

وی ابراز امیدواری کرد، با عنایت به دسترس بودن نیروی انسانی ارزان و حذف مالیات برای تمام تعاونی ها و کارگاه های تولیدی خصوصی همکار با زندان، انتظار داریم با همکاری مدیران عالی رتبه استانی زندان های مازندران به زودی به مرکز اصلاح و تربیت و تولید تبدیل شود و خانواده های زندانیان نگران تامین مایحتاج اولیه زندگی خود نباشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *