رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش هزینه های انرژی در اروپا؛ از لندن تا ورشو

9:54 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۶۸۱۴
لس آنجلس تایمز در گزارشی می‎گوید به دلیل درگیری اوکراین و قطع صادرات گاز روسیه به اروپا، هزینه های انرژی از لندن تا ورشو افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - از زمانی که روسیه، بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی اروپا، صادرات گاز به  بخش زیادی از اروپا را قطع کرد، هزینه های انرژی از لندن تا ورشو به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش «لس‌آنجلس تایمز»، در طول تابستان، کشورهای اروپایی برای پر کردن ذخایر با افزایش جریان گاز از نروژ و واردات مخازن گاز طبیعی مایع از آمریکای شمالی و آفریقا تلاش کردند.

با این حال، برای کسب‌وکارهای کوچک و خانواده‌ها ممکن است به سمت زمستانی تاریک و طولانی بروند و دولت‌ها همچنان درباره کمبود انرژی در سال‌های آینده هشدار می‌دهند.

«گراهام ویل»، استاد اقتصاد انرژی در دانشگاه «روهر بوخوم» در آلمان گفت: ما هرگز چنین چیزی ندیده‌ایم.

به گفته وی، انرژی که یک کالای اساسی بود، اکنون در حال تبدیل شدن به یک کالای لوکس است.

این بحران باعث ایجاد اختلافات نگران‌کننده در اروپا بر سر حمایت از اوکراین شده است، زیرا درگیری‌ها ادامه دارد و اروپایی‌هایی که دور از خط مقدم هستند، تأثیرات آن را روی کیف پول‌ها و اتاق‌های نشیمن سرد خود احساس می‌کنند.

به طور مثال، اخیراً در «پراگ» 70 هزار تظاهرکننده زیر پرچم «اول جمهوری چک» راهپیمایی کردند؛ آنها از دولت خود خواستند تا تسلیح اوکراین را متوقف کند و قرارداد جدیدی با روسیه بر سر گاز امضا کند.

این اعتراضات در روزها و هفته‌های اخیر در بسیاری از شهرهای اروپا دیده شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *