طرح خدمات الکترونیک قضایی جهادی رایگان در استان هرمزگان اجرا شد

9:15 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۶۶۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای طرح خدمات الکترونیک قضایی جهادی به صورت رایگان در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی در گفت‌وگو با میزان گفت: طی روزهای اخیر طرح خدمات الکترونیک قضایی جهادی به صورت رایگان در بندر تیاب، کوشکنار و هشتبندی اجرایی شده است و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، این طرح به صورت مستمر در مناطق مختلف استان عملیاتی خواهد شد.

مجتبی قهرمانی همچنین هدف از اجرای این طرح را عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم دسترسی آسان مردم به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار به خدمات قضایی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح که با مشارکت کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان برگزار می شود، تسهیل دسترسی رایگان مردم به خدمات دستگاه قضایی است و بر این اساس گروه های جهادی ارائه کننده خدمات قضایی رایگان در همه مناطق محروم و کم برخوردار استان، پذیرای مردم هستند.

قهرمانی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ارائه خدمات در این طرح جهادی که تمامی نقاط کم‌برخوردار استان را در بر می‌گیرد، مقطعی نیست و در بازه‌های زمانی مستمر به صورت متوالی در نقاطی که فاقد دفتر خدمات الکترونیک قضایی هستند، ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی، توجه به توانمندسازی فناورانه اقصی نقاط استان به ویژه نقاط کم‌برخوردار یکی از اولویت‌های مهم و اساسی دادگستری هرمزگان است که با همکاری معاونت آمار و فناوری اطلاعات، کانون دفاتر خدمات الکترونیک و دیگر ظرفیت های موجود به‌منظور کاهش مشکلات و ایجاد دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به عدالت انجام می‌شود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *