افزایش زندانیان محبوس در سلول‌های انفرادی در زندان‌های فدرال آمریکا

9:05 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۶۵۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های فدرال آمریکا به شکلی گسترده از سلول‌های انفرادی برای نگهداری از زندانیان استفاده می‌کنند.

خبرگزاری میزان – اگرچه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود از اجرای تغییرات برای بهبود وضعیت زندان‌های این کشور سخن گفته اما آن چه در واقعیت رخ می‌دهد عدم تغییر در شرایط زندان‌های آمریکاست.

به گزارش «ان بی سی»، براساس گزارش‌ها، شمار زندانیان محبوس در سلول‌های انفرادی در زندان‌های فدرال آمریکا طی ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی یافته است؛ این در حالی است که «بایدن» در ماه می دستوری مبنی بر کاهش استفاده از سلول‌های انفرادی صادر کرد.

تجزیه و تحلیل «ان بی سی» نشان می‌دهد که از زمان صدور دستور اجرایی «بایدن» میزان استفاده از سلول‌های انفرادی 7 درصد افزایش یافته است؛ ضمن این که این میزان در قیاس با چند ماه نخست سال رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد.

براساس گزارش اداره زندان‌های فدرال آمریکا، تا پایان هفته گذشته 11 هزار و 398 زندانی در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شدند.

تعداد زندانیان محبوس در زندان‌های فدرال در سراسر آمریکا 142 هزار نفر اعلام شده است.

«کولت پیترز»، رئیس جدید اداره زندان‌های آمریکا اعلام کرد که از دلایل این روند اطلاعی ندارد اما حدس می‌زند این اتفاق به دلیل شیوع کرونا رخ داده باشد.

در حالی که مقام‌های آمریکایی مدعی هستند با استفاده از سلول‌های انفرادی از آسیب جدی به زندانیان جلوگیری می‌کنند، بررسی‌ها نشان می‌دهند که خطر خودآزاری و خودکشی در سلول‌های انفرادی افزایش می‌یابد؛ ضمن این که چنین مجازاتی تاثیری در پیشگیری از تکرار جرم ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *