بی خانمانی 2 هزار پناهجوی اوکراینی در انگلیس

9:03 - 09 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۵۰۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان اوکراینی در انگلیس همزمان با افزایش هزینه‌های زندگی و فرا رسیدن فصل سرد سال با چالش‌های جدی مواجه شده اند.

خبرگزاری میزان – پناهجویان اوکراینی که در روزها و هفته‌های آغازین بحران در این کشور با آغوش باز کشورهای اروپایی برای میزبانی مواجه شده بودند، با طولانی شدن بحران مذکور و فرا رسیدن فصل سرد جلوه‌های دیگری از ادعاهای اروپایی‌ها را شاهد هستند.

به گزارش «گاردین و اسپوتنیک»، پناهجویان اوکراینی در انگلیس با طیف گسترده ای از چالش‌ها از جمله بی خانمانی مواجه هستند.

آن‌ها اکنون به دلیل پایان یافتن مجوز اقامت شش ماهه خود در انگلیس با خطر از دست دادن اقامتگاه‌های خود و در نتیجه بی خانمانی مواجه هستند.

در حال حاضر بیش از 100 هزار پناهجوی اوکراینی در انگلیس در قالب طرح «خانه‌ها برای اوکراین» حضور دارند که حدود 14 هزار نفر از آن‌ها به پایان فرصت اقامت شش ماهه خود نزدیک می‌شوند و جایی برای اقامت ندارند.

براساس گزارش‌ها، میزبانان انگلیسی که در این طرح برای میزبانی از پناهجویان اوکراینی شرکت کرده بودند، برای میزبانی مجدد تمایلی ندارند.

مقام‌های انگلیسی می‌گویند که بین 10 تا 15 درصد افرادی که در بهار برای میزبانی از پناهجویان اوکراینی اعلام آمادگی کرده بودند، اکنون مجددا مایل به مشارکت در این طرح هستند.

آخرین آمارها از بی خانمانی هزار و 915 پناهجوی اوکراینی در انگلیس خبر می‌دهند.

 بحران بی خانمانی پناهجویان اوکراینی در حالی در انگلیس به وجود آمده است که شوراهای محلی در حال حاضر در حل بحران بی خانمانی شهروندان انگلیسی نیز با معضل‌های فراوانی مواجه هستند.

در عین حال، یک پناهجوی اوکراینی از میزبانش به اتهام برده داری مدرن شکایت کرد.

پناهجوی مذکور اعلام کرد که میزبانش انتظار داشته تا وی کارهای خانه را انجام داده، از فرزندش مراقبت کرده و اساسا به عنوان یک پرستار و کارگر تمام وقت با دستمزد کم یا بدون دستمزد کار کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *