رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قرارگاه استانی پیشگیری و مقابله با سرقت در استان ایلام تشکیل شد

13:49 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۲۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: برای جلوگیری از سرقت، آموزش راههای عمومی پیشگیری ازسرقت، افزایش آگاهی مردم جهت نگهداری اموال خود و افزایش راههای ضریب حفاظت از خودرو و وسایل داخل خودرو می تواند بسیار موثر باشد.

خبرگزاری میزان - علی‌محمدی در جلسه تشکیل قرارگاه استانی پیشگیری و مقابله با سرقت با اشاره به راههای مقابله و کاهش جرم عنوان کرد : گام اول توجه ویژه به تقویت ایمان راستین و اعتقادات افراد مشغول تحصیل، گام دوم تشکیل یک مرکز علمی وتبادل نظر در خصوص جرائم پرتکرار در استان و گام سوم اینکه به مسائل اقتصادی جامعه توجه کنیم و تولید و اشتغال را در جامعه افزایش دهیم.

وی افزود: عواملی همچون جلوگیری از فروپاشی خانواده، توجه به امر ورزش، مقابله جدی با متکدیان سازمان یافته برای جلوگیری از سرقت، آموزش راههای عمومی پیشگیری ازسرقت، افزایش آگاهی مردم جهت نگهداری اموال خود و افزایش راههای ضریب حفاظت از خودرو و وسایل داخل خودرو می تواند بسیار موثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: از دیگر عواملی که می تواند در این زمینه موثر باشد می توان به استفاده از ظرفیت نهاد های مردمی، گشت رضویون، نیروهای پایگاه مقاومت و افزایش گشت های شبانه پلیس اشاره کرد.

علی محمدی گفت: افزایش جرم باعث سرخورده شدن شهروندان، از بین رفتن امنیت اجتماعی و کاهش منابع اقتصادی خواهد شد و درکیفیت زندگی افراد اختلال ایجاد می کند.

در این جلسه روشنی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار کرد: این جلسه در راستای قرارگاه استانی پیشگیری و مقابله با سرقت تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سرقت یکی از جرایم پر تکرار در کل کشور است که امسال هم شاهد روند افزایشی آن هستیم که در این راستا طرحی در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تهیه شده است و برای هر دستگاهی، وظایفی مشخص شده است.

روشنی افزود: در بحث سرقت شاهد ظرفیت های خوبی چون گشت رضویون هستیم که اگر اقدامات توجیهی صورت گیرد و در کنار چنین ظرفیتی دستگاه های متولی به تکالیف خود به درستی عمل کنند شاهد کاهش این جرم خواهیم بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *