آخرین وضعیت آب وهوا؛وزش باد شدید و رگبار پراکنده در برخی استان‌ها

13:52 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۹۲۱
کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد و گاهی رعد و برق در برخی استان‌های کشور خبر داد که موجب گردوخاک در مناطق مستعد می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی کشور برای امروز پنجشنبه پنجم آبان اظهار کرد: در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، مناطقی از دامنه‌های زاگرس، همدان و مرکزی از بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، وزش باد و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به دنبال خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا جمعه در آذربایجان شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.

وی افزود: از فردا با نفوذ جریانات  شمالی به غرب سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران و شرق گلستان بارش باران آغاز خواهد شد و احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد که البته شدت بارش‌ها در سواحل غربی گیلان بیشتر می‌شود.

نقشینه با اعلام خیزش گرد و خاک در کشور عراق از فردا گفت: شرایط انتقال این گردوخاک به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب فراهم است.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: روز شنبه بارش در مناطق ذکر شده و برخی نقاط از استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تداوم دارد و وزش باد در این مناطق شدید خواهد شد.

به گفته نقشینه شدت بارش‌ها روز شنبه در گیلان و غرب مازندران بیشتر خواهد شد.

وی با بیان افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب از روز شنبه افزود: یکشنبه و دوشنبه با گذر امواج کم‌دامنه از تراز میانی جو در نیمه شمالی کشور افزایش ابر و رگبارهای پراکنده در سواحل شمال، نقاطی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز همچنین در دامنه‌های زاگرس در غرب کشور استان‌های اصفهان، شمال فارس و یزد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا و پس فردا در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر کاهش دما رخ خواهد داد و دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم می‌شود.

نقشینه درباره شرایط جوی تهران توضیح داد: این استان طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، بارش‌های پراکنده به ویژه در مناطق شمال تهران را شاهد خواهد بود و احتمال بارش برف در ارتفاعات هم وجود دارد.

وی از کاهش نسبی دما در تهران طی روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد و گفت: بیشینه دمای تهران امروز به ۲۴ درجه و کمینه دما دراین استان به ۱۳ درجه رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *