دختران جوان هدف جدید یک تاکتیک قدیمی/ ماشین کشته‌سازی قصد توقف ندارد

9:30 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۷۰۹
پروژه‌های کشته سازی از دیرباز توسط دشمنان در ایران اجرا شده است.

خبرگزاری میزان - از فتنه ۸۸ تا دی ۹۶ و آبان ۹۸ همواره کشته سازی یکی از قطعات پازل دشمن برای فراهم سازی زمینه تبدیل اعتراضات به اغتشاشات در ایران بوده است، این سناریو همیشه یکی از بازوهای کمکی اغتشاشاگران حاضر در خیابان از طریق رسانه‌های همسو بوده، رسانه‌هایی که گاهی پس از اقدام به قتل معترضان توسط گروه‌های مسلح اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند و با جا زدن فرد کشته شده توسط تروریست‌ها به نام شهید اعتراضات! و گاهی با سناریوهایی دروغین و استفاده از اسم‌های جعلی و مرگ‌های مشکوک بر طبل دروغین کشته شدن معترضان می‌کوبند.

دشمن در عملیات کشته سازی، یا فردی را به جای فردی دیگر جا زده و از آن به عنوان کشته یاد می‌کند یا اینکه فردی را که به دلایل دیگری جان خود را از دست داده است (معمولا خودکشی) به عنوان کشته اغتشاشات معرفی می‌کند و یا اینکه افرادی را مامور می‌کند که در بین اغتشاشگران رخنه کرده و فردی را به قتل برسانند و خونش را به گردن حکومت می‌اندازند.

در بسیاری از پرونده‌های کشته سازی، خانواده‌های قربانیان از اینکه از نام عزیزانشان سو استفاده شده ناراحت و حتی خشمگین هستند؛ چرا که سودجویان با اقداماتشان با آبروی افراد بازی کرده و داغ دیگری بر دل آن‌ها که عزیز خود را از دست داده‌اند، می‌گذارند.

عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات که مستقیم یا با واسطه مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و گروهک‌های تروریستی هستند، در دستورکاری مشخص در تمامی مقاطع که آشوب‌ها را علیه امنیت مردم در کشور ما کلید زده‌اند، توأمان پروژه کشته‌سازی را نیز پیش بردند.  

در این رابطه طی سال های گذشته تجربیات و شاهد مثال‌هایی از اجرای این طرح وجود دارد، که خبرگزاری میزان پیشتر در گزارشی به تعدادی از این موارد پرداخته بود.

تبدیل اعتراض به اغتشاش با رمز «کشته‌سازی»؛ از خونی‌کردن پیراهن با رنگ تا موج‌سواری بر عکس همسر یک خواننده رپ

یک دهه دروغ

تکرار دوباره پروژه کشته سازی در 1401

رسانه‌های معاند و بنگاه‌های دروغ پراکنی در آخرین پروژه خود با اسم رمز «مهسا امینی» اقدام به ایجاد ناامنی و اغتشاش در ایران کردند؛ پروژه‌‌ای که این بار با توسل به قدرت فضای مجازی و خلاهای قانونی به شکل وسیع‌تری گسترش پیدا کرد.

مهسا امینی ۲۳ شهریور ماه در بیمارستان کسری تهران فوت می‌کند. رسانه‌های معاند مدعی شدند که وی بدلیل ضرب و شتم جرح ماموران نیروی انتظامی و برخورد باتون به سر وی کشته شده است؛ دروغی که آغازگر حوادث اخیر در ایران شد. هرچند پزشکی قانونی با دقت بسیار پرونده را بررسی کرد و در نهایت مشخص شد که با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

این در حالی است که از چند روز قبل، پروژه دشمن برای ایجاد اغتشاش، ناآرامی و ایجاد تفرقه در ایران آغاز شده بود و رسانه‌های معاند بدون توجه به شواهد، مدارک و زمان لازم برای ارائه گزارش پزشکی قانونی اقدام به دروغ پراکنی و شایعه سازی کرده بودند.

این بنگاه‌های دروغ پراکنی که بارها دشمنی آنها با ایران اسلامی ثابت شده بود با استفاده از فضای مجازی، تصاویر و گزارش‌های ساختگی سعی در ایجاد اغتشاش و نا آرامی داشتند که پس از گزارش نهایی پزشکی قانونی و اظهارات مجبور شدند رو به پروژه کشته به همراه قهرمان سازی بیاورند.

این بار پروژه کشته سازی دشمن و نا آرام کردن فضای کشور با برانگیختن احساسات افکار عمومی، روی دختران جوان و در نقاط مختلف کشور متمرکز بود.

کشته‌‌ای که به زنده بودن اعتراف کرد!

تصاویر دختری که در حال بستن موهای خود برای حضور در اغتشاشات است مورد توجه برخی از رسانه‌ها و حساب‌های فعال شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و قدم اول قهرمان سازی شروع می‌شود؛ سپس ادعا می‌شود دختری به نام حدیث نجفی با ۶ گلوله توسط نیروهای امنیتی کشته شده است. پس از آن و در گام نهایی برای قهرمان سازی این کلیپ دست به دست شده و ارتباط شکل می‌گیرد.

اینبار بی‌بی سی فارسی خیلی زود اعتراف کرد «زنی که با بستن موهایش نماد شجاعت معترضان در خیابان‌های ایران شد، در تماس تصویری به این رسانه گفت که او حدیث نجفی که خبر کشته شدنش اعلام شده نیست».

نیکا شاکرمی جایگزین مهسا امینی می‌شود

پروژه کشته سازی اینبار با نام «نیکا شاکرمی» آغاز می‌شود، دختری که ادعا شده بود که ۲۹ شهریور در جریان اغتشاشات حوالی میدان کشاورز تهران گم شده بود و پس از یازده روز پیکرش به خانواده او تحویل داده می‌شود.

در ابتدا خاله نیکا مدعی می‌شود که وی قبل از مفقودی در تماسی تلفنی از تعقیب خود توسط پلیس خبر داده بود.

دادستان تهران از تشکیل پرونده قضایی در دادسرای جرایم جنایی برای بررسی علت فوت نیکا شاکرمی خبر می‌دهد. فیلمی از ۷ ساعت قبل از پیدا شدن جسد نیکا منتشر می‌شود که نشان می‌دهد وی در حال گفتگو با موبایل به خانه نیمه کاره‌ای در مجاورت کوچه پشتی خانه خاله‌اش رفته تا اینکه صبح روز بعد جنازه‌اش در حیاط خانه مشرف به بالکن خانه نیمه کاره پیدا شده است.

نیکا شاکرمی: تقصیر هیچکس نبود!

به گفته شفیعی، بازپرس دادسرای امور جنایی تهران، مادر نیکا شاکرمی در ابتدا اعلام کرده بود که با دخترش زندگی می‌کرده‌است، اما با تحقیقات انجام شده مشخص گردید نیکا جدا از مادرش و با خاله ­ی خود زندگی می‌کرد و پدرش را نیز سال ۹۲ از دست داده بود.

اما نکته مهم در مکالمه مادر نیکا با دخترش این است که با وجود چندین پیام ارسالی از طرف مادر از ساعت ۲۱:۲۶ تا ۲۳:۰۵ شب بیست و نهم شهریور و بی‌پاسخ گذاشتن آن‌ها از طرف نیکا، سرانجام مرحومه نیکا شاکرمی در ساعت ۰۴:۵۷: ۴۸ بامداد سی‌ام شهریور تنها در یک پیام خطاب به مادر می‌نویسد: تقصیر هیچکس نبود

حالا انتشار اسناد ناشناس بودن جسد نیکا و اظهارات خاله و دوستان نیکا در کنار پیام‌های رد و بدل شده بین او و مادرش، نشان‌دهنده واقعیتی است که با روایت دروغ شبکه‌های ضد انقلاب فاصله فراوانی دارد.

وقتی مرگ بر اثر مصرف مشروبات الکلی سناریوی کشته سازی رسانه‌های بیگانه می‌شود

رسانه‌ها و ربات‌های مجازی در یک مورد دیگر مدعی شدند فردی به نام «نگین – عبدالملکی» دانشجوی ۲۱ ساله اهل قروه در جریان اغتشاشات اخیر شهر همدان فوت شده است.

اما این پروژه هم به مانند بقیه موارد ادعایی امپراطوری دروغ بی‌اساس از آب درآمد. براساس بررسی‌ها مشخص شد فوت فرد یاد شده هیچ ارتباطی به اغتشاشات ندارد و این خانم متاسفانه به علت مصرف مشروبات الکلی مسموم جان خود را از دست داده است.

طبق اعلام حسن خانجانی موقر دادستان مرکز استان همدان در یک هفته اخیر دو جوان همدانی بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم فوت کرده‌اند و ۹ نفر دیگر نیز دچار مسمومیت شدید شدند.

خودکشی سارینا اسماعیل زاده

دشمنان که همیشه برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را حفظ می‌کنند به سراغ نفر بعدی برای زنده نگهداشتن پروژه کشته سازی رفتند.

در نخستین دقایق روز دوم مهرماه، طی تماس تلفنی کلانتری ۱۴ رسالت کرج، گزارش یک مورد سقوط از ارتفاع به قاضی کشیک دادسرای ناحیه یک کرج ارائه شد.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با جزییات علت فوت «سارینا اسماعیل زاده» گفت: با بررسی‌های اولیه و در حضور بازپرس کشیک دادسرای مذکور مشخص شد، متوفی که به همراه مادر خود در همان شب در منزل مادربزرگ خود بودند از راه پله منزل مادر بزرگ، خود را به پشت بام طبقه پنجم رسانده و از آنجا پس از ورود به پشت بام همسایه به پایین پریده و طبق بررسی‌های اولیه خودکشی کرده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات بازپرسی از مادر ایشان مشخص کرده است که متوفی سابقه خودکشی ناموفق با مصرف قرص داشته، متذکر شد: پلیس نیز با تماس تلفنی همسایه از موضوع سقوط از ارتفاع مطلع و به محل مراجعه کرده و با حضور اورژانس در محل مشخص گردیده که وی متاسفانه فوت نموده است.

بر اساس اعلام رئیس کل دادگستری استان البرز مشخص شد بار دیگر رسانه‌های غربی برای پیشبرد اهداف خود دست به دروغ کشته سازی زده‌‌اند چرا که علت فوت این دانش آموز ۱۶ ساله شوک ناشی از ضربه به دنبال صدمات و شکستگی‌های متعدد و خونریزی به واسطه سقوط از ارتفاع بوده است نه حضور در تجمعات و کشته شدن بدست نیروهای امنیتی.

همچنین مادر، برادر و دایی «سارینا اسماعیل زاده» با حضور در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج از انتشار این اخبار کذب ابراز ناراحتی کرده و خواستار صدور تکذیبیه شده‌اند.

علیرضا غمگسار زنده است

در ادامه، برخی رسانه‌ها مدعی شدند فردی به نام علیرضا غمگسار دانشجوی دانشگاه کاشان در حوادث اخیر کشته شده است اما وی در مصاحبه‌‌ای این موضوع را تکذیب و دروغ رسانه‌های دشمن را برملا کرد.

علیرضا غمگسار اظهار داشت: بنده دانشجوی باستان‌شناسی دانشگاه کاشان هستم. شایعاتی شنیدم که در فضای مجازی گفته شده من کشته شدم و یا اتفاقی برایم افتاده است، من این ویدئو را در تاریخ شش مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰ ضبط می‌کنم و به اطلاع می‌رسانم برای من اتفاقی نیفتاده است، بنده سالم و زنده هستم.

کشتن همسر خواننده رپ توسط رسانه‌های معاند!

بار دیگر شبکه‌های معاند در راستای دامن زدن به اغتشاشات با انتشار تصویری مدعی شدند که فردی به نام نادیا عارفانی در اغتشاشات فردیس استان البرز توسط نیروهای انتظامی کشته شده است.

این در حالی است که گزارش و یا شکایتی در مورد فوت فردی به نام نادیا عارفانی به دادستانی این شهرستان ارسال نشده است و این خبر صحت ندارد.

با بررسی‌ها انجام شده مشخص شد تصویری که رسانه‌ها منتشر کرده و مدعی شده‌‌اند متعلق به نادیا عارفانی است، متعلق به همسر یکی از خوانندگان غیرمجاز ایرانی است که در قید حیات است.

آیتک رضایی چند ماه قبل خودکشی کرده بود

رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند که روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه تعدادی از ماموران لباس شخصی به مدرسه دخترانه شاهد اردبیل حمله کردند و عده‌ای از دانش‌آموزان این مدرسه را دستگیر و برخی از آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در این سوی ماجرا اما مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد و گفت: هیچ دانش‌آموزی طی روزهای اخیر دستگیر نشده و این موضوع نیز کذب است.

پس از این ادعا بود که اسامی متفاوتی توسط حساب‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به عنوان کشته شدگان این حمله مطرح شد، آیتک رضایی دختری بود که طبق این ادعا توسط ماموران امنیتی کشته شده است، اما خیلی زود مشخص گردید که آیتک رضایی چند ماه قبل خودکشی کرده بوده و حالا به ناچار موج رسانه‌ای باید بر روی نام دیگری قرار می‌گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد.

این بار نام اسرا پناهی مطرح شد

در ادامه روشن شدن دروغ ضد انقلاب، عموی اسرا پناهی نیز با انتشار فیلمی ضمن تکذیب و رد شایعات منتشر شده در خصوص نحوه فوت اسرا پناهی در فضای مجازی گفت: مرحوم اسرا اصلا دانش آموز مدرسه مذکور نبود و به دلیل ناراحتی قلبی مادرزادی که بعد از یک ماه از درگذشت پدرش تشدید شده بود از منزل به بیمارستان فاطمی منتقل شد که متاسفانه تلاش‌های پزشکان بی‌نتیجه ماند و وی دار فانی را وداع گفت.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست با دامن زدن به شایعات، با احساسات این خانواده بازی نکنند.

تکذیب کشته شدن فردی در اغتشاشات اراک

در راستای پروژه کشته‌سازی ضد انقلاب، ادعا شده است سینا ملایری ۳۸ ساله در اراک در جریان اغتشاشات اخیر کشته شده است، این در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این فرد در محلی فوت کرده است که هیچگونه تجمعی در آنجا وجود نداشت.

ربیع الله قربانی دادستان مرکز استان مرکزی گفت: شنبه شب، جسد مردی ۳۱ ساله در ساختمان نیمه کاره‌‌ای در نزدیکی محل سکونتش در شهرستان اراک کشف شد.

وی گفت: جسد این فرد در مکانی کشف شده که در آن مکان هیچ گونه تجمعی شکل نگرفته است و فوت این شخص ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است.

قربانی بیان کرد: طبق معاینات اولیه جسد هیچ گونه جای زخم، شکستگی اندام دست، پا، گردن و جمجمه همچنین خونریزی مغزی مشاهده نشده است. بر اساس آزمایش‌های اخذ شده از جسد، تست‌های مولتی دراگ از نظر آمفتامین و متامفتامین و مرفین مثبت بوده است.

آرنیکا قائم مقامی قربانی رسانه‌های معاند

بدنبال اخبار دروغ از کشته سازی دختران نوجوان در حوادث اخیر، نام آرنیکا قائم مقامی، ۱۷ ساله در تهران نیز مطرح شد. سازندگان این شایعه مدعی کشته شدن او با ضربات باتوم به سر بودندکه بررسی‌های انجام شده و اذعان والدین آرنیکا، مشخص می‌کند که این ماجرا نیز یک دروغ بزرگ دیگر است.

ساسان قائم مقامی، پدر مرحومه آرنیکا در گفت و گو با خبرنگار میزان درباره نحوه فوت دخترش گفت: صبح روز شنبه ۲۳ مهرماه، با همسرم به اتاق دخترم رفتیم که او را برای رفتن به مدرسه بیدار کنیم که دیدیم پنجره اتاق باز است و او از آنجا به حیاط منزل سقوط کرده است.

پدر آرنیکا قائم مقامی تصریح کرد: فرزندم چند روز در ICU بود و شنبه هفته بعد یعنی یکم آبان ماه فوت کرد، درحالیکه توئیتی که پخش شد و خبر از فوت اوم می‌داد روز جمعه منتشر شده بود و فرزندم در آن روز هنوز زنده بود.

وی با تاکید بر اینکه فوت فرزندم هیچ ارتباطی به شرکت در اغتشاشات ندارد، گفت: دخترم در این اغتشاشات شرکت نمی‌کرد و بسیار درس‌خوان، هنرمند و ورزشکار بود.

قائم مقامی در مورد انتشار تصاویر دخترش در بیمارستان گفت: نمی‌دانم چه کسی از او در آن وضعیت عکس انداخته و این خبر را منتشر کرده است. من از شخصی که این عکس را گرفته شکایت دارم و از قاضی پرونده خواستم که پیگیر این قضیه باشد.

وی با بیان اینکه وارد شدن ضربات به سر فرزندم را تکذیب می‌کنم، گفت: او از بلندی سقوط کرده است و علت فوتش همین عامل بوده است.

ایمان شاهمرادی کشته نشده است

کانال‌های منافقین و ضدانقلاب با انتشار تصاویری مدعی کشته شدن فردی به نام ایمان شاهمرادی شدند اما بررسی‌ها نشان داد که اصلا فرد ادعایی ایمان شاهمرادی نیست و صاحب عکس زنده است.

آیسان معدن پور ایست قلبی کرد

آیسان معدن پور، نام دیگری بود که رسانه‌های معاند سعی کردند او را کشته حوادث اخیر جا بزنند. این در حالی بود که خانواده وی هم اعلام کردند که وی بر اثر ایست قلبی فوت کرده و ربطی به اغتشاشات اخیر ندارد.

«آیلار» خواهر آیسان معدن پسندی، دختر تبریزی که ضد انقلاب با سوء استفاده از فوت وی از حربه کشته سازی استفاده کرده، گفت: آیسان دوشنبه بر اثر ایست قلبی فوت کرده و هیچ ربطی به قضایای دیگر ندارد. این اقدامات واقعاً کار اشتباهی است چون خانواده داغداری را اذیت می‌کنند.

وی افزود: مادر من احتیاج دارد که فرزندش را با خیال راحت و فارغ از مسائل دیگر به خاک بسپارد.

وی خطاب به ضد انقلاب گفت: لطفاً از داغ فرزند مردم سوءاستفاده نکنید.

اختلافات خانوادگی دلیل خودکشی سارینا ساعدی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در خصوص فوت سارینا ساعدی دختر سنندجی بیان کرد: بر اساس تحقیقات اولیه، نامبرده در منزل و به دلیل اختلافات خانوادگی اقدام به خودکشی کرده و توسط پدرش به بیمارستان منتقل می‌شود.

در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و معاینات پزشکی لازم صورت گرفته و علت تامه فوت متعاقبا و در صورت حصول نتیجه نهایی پزشکی قانونی و نتایج آزمایشگاهی، اعلام خواهد شد.

کشته سازی مائده پرستار رامسری

در ادامه دروغ پردازی‌ها، پرونده «مائده جوانفر» پرستار رامسری را که محل کارش در استان گیلان است و در حادثه رانندگی جان باخت را به عنوان کشته اغتشاشات اخیر جا زدند.

این بانوی پرستار ۲۸ ساله ساعت ۱۷ سوم آبان ماه با خودروی ۲۰۶ خود از آزادراه قزوین- رشت در حال حرکت به سمت رشت بود که در گردنه کوهین به دلیل خواب آلودگی خودرویش منحرف می‌شود و به گاردریل کنار جاده برخورد می‌کند.

کارشناسی پلیس راه علت تصادف را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت مطمئنه تشخیص داده شد و مصدوم پس از انتقال به بیمارستان شهید رجایی قزوین به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت و این موضوع دستاویز رسانه‌های بیگانه قرار گرفت تا از فوت این بانوی پرستار بهره برداری‌های نامشروع سیاسی خود را داشته باشند.

تشکیل پرونده قتل عمد در رابطه با فوت فرشته احمدی در مهاباد

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفت و گو با میزان در رابطه با جزئیات فوت خانم فرشته احمدی در شهرستان مهاباد اظهار کرد: برای بررسی علت فوت خانم احمدی پرونده کیفری تشکیل شده و بازپرس ویژه قتل با همکاری کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی و اداره اطلاعات استان به طور دقیق در حل بررسی پرونده هستند.

عتباتی بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که تا امروز انجام شده اثبات گردیده، شلیک گلوله در داخل منزل این فرد انجام شده و این موضوع را اعضای خانواده این خانم هم تایید کرده‌اند. حسب اعلام مراجع انتظامی و امنیتی در محدوده منزل این خانم در زمان وقوع حادثه هیچ گونه تجمع، اغتشاش و حضور پلیس نیز وجود نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شده و بازپرس جنایی در حال بررسی موضوع و انجام تحقیقات مقدماتی است.

معاندین یک دانش آموز خیالی را در ایرانشهر کشتند

بنگاه‌های دروغ پراکنی مدعی شدند یک دختر به نام پارمیس همنوا دانش آموز مدرسه پروین اعتصامی شهرستان ایرانشهر با ضرب و شتم نیروهای نظامی کشته شده است.

شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با میزان در رابطه با انتشار خبر کشته شدن یک دانش آموز به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر در فضای مجازی اظهار کرد: انتشار خبر کشته شدن دانش آموزی به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر کذب است و صحت ندارد. هیچ دانش آموزی در شهرستان ایرانشهر کشته و یا حتی برای تحقیقات احضار نشده است.

تشریح ماجرای فوت دکتر پریسا بهمنی

علی صالحی دادستان تهران در خصوص فوت دکتر پریسا بهمنی بیان کرد: فوت خانم بهمنی هیچ ارتباطی با تجمعات در مقابل سازمان نظام پزشکی نداشته و اساسا درگذشت ایشان قبل از زمان اعلام شده بوده است.

وی در خصوص زمان، مکان و علت فوت خانم بهمنی، گفت: مرحومه بهمنی سه شنبه مورخ سوم آبان ماه سال جاری و حدود ساعات ۱۹ شب و در پی تصادف رانندگی در تقاطع بزرگراه شهید چمران و آیت الله هاشمی رفسنجانی به نحوی که وی پیاده و در خط بی‌آر تی در حال تردد بوده که یک دستگاه کامیون با مرحومه برخورد می‌کند و وی بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهد.

صالحی ادامه داد: بامداد چهارشنبه چهارم آبان ماه جسد خانم بهمنی تحویل پزشکی قانونی استان تهران شد و پس از بررسی‌‎های پزشکی و انجام معاینات لازم، ساعت ۱۵:۳۰ تحویل خانواده‌اش شد.

فردی که به علت آنفلوانزا فوت کرده را کشته جا زدند!

صدرا محقق روزنامه نگار اصلاح طلب در صفحه شخصی خود نوشت: مواظب خبرهای ساختگی باشیم. یکی از رفقای قدیمی‌ام – احسان رضوی – که سابقه دوستی‌مان ۲۰ سال است متاسفانه چند روز پیش همسرش ناهید (زهرا) مصطفی‌پور را به علت آنفلوانزا از دست داد.
اما خبرش به دروغ با عنوان قربانی اعتراضات پخش شده. خود احسان در اینستاگرامش ماجرا را توضیح داده است.

کشته سازی دوباره معاندان در کردستان

نسرین قادری یکی از افرادی بود که ضد انقلاب با مانور گسترده روی مرگ وی تلاش کردند با دروغ کشته شدن این خانم در تجعمات، در شهر مریوان ناآرامی ایجاد کنند، در حالیکه مرگ این خانم هیچ ارتباطی با حوادث این روزهای کشور ندارد و خانواده وی هم این موضوع را تایید کرده‌اند.

احمد قادری پدر نسرین قادری اظهار داشت: دخترم تشنج داشت و به آنفلوآنزا هم مبتلا شده بود و شب همان روزی که فوت شده، برادرش تا ۱۲ شب پیش او بود و ما هم با او تماس تلفنی داشتیم و جویای حالش بودیم. دخترم با بیماری از دنیا رفته است.

این پدر داغدیده از مردم خواست تا به شایعات توجه نکنند و داغ آن‌ها را با حرف بی‌پایه و اساس تازه نکنند و از برگزاری هر گونه تجمعی به نام دخترش خودداری کنند.

در همین زمینه، حمید عسگری پور دادستان شهریار، در رابطه با ادعاهای مطرح شده درباره فوت خانم نسرین قادری گفت: ساعت ۱۴ روز جمعه مورخه ۱۳ آبان ماه سال جاری یکی از بستگان متوفیه با مراجعه به کلانتری محل اعلام می‌کند که به در واحد مسکونی مرحومه قادری مراجعه کرده و وی در را باز نکرده است.

عسگری پور افزود: پس از دستور قضایی و باز کردن در آپارتمان، ماموران انتظامی با حضور اقوام متوفیه وارد منزل شده و مشاهده می‌کنند که جسد خانم نسرین قادری در پذیرایی بر زمین افتاده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار با اشاره به نظریه پزشکی قانونی، تصریح کرد: پس از معاینه جسد، هیچ گونه آثار ضرب و جرحی مبنی بر شکستگی، در رفتگی، سیاه شدگی و کبودی بر روی بدن متوفیه رویت نشده است.

وی افزود: تشخیص اولیه پزشکی قانونی مسمومیت این فرد است و البته طبق اظهارات خانواده او دچار بیماری قبلی نیز بوده است.

توضیحات رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مورد کشف جسد یک زن در ارومیه

آخرین مورد کشته سازی که تا تنظیم این خبر منتشر شده است، دختری است به نام نسیم صدقی که ادعا شد در اعتراضات ارومیه با شلیک نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده است.

به گفته ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ، در پی دریافت گزارش فردی، جسد یک خانم با هویت نسیم صدقی محمودجیق فرزند حسن اهل شاهین دژ که ظاهرا بصورت مجردی در ارومیه اقامت داشته در حالیکه گلوله اسلحه شکاری از ناحیه کتف راست و چسبیده به بدن، شلیک شده بود و اسلحه وینچستر نیز در کنار جسد بود؛ در خانه باغی در روستای اوصالو ارومیه کشف شد.

وی افزود: در بررسی‌ها و استعلامات صورت گرفته مشخص شد یکی از فرزندان صاحب باغ که مظنون پرونده است، ساعت 7 از مرز سرو و در ساعت 9 صبح همان روز نیز پدر وی از مرز خارج و مجددا ساعت 10:30 وارد کشور شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: پدر مظنون به همراه برادر دیگرش که جسد را دیده و به پلیس اطلاع داده بود، دستگیر و در حال حاضر تحت نظر هستند.

وی افزود: تحقیقات توسط کارآگاهان جنایی آغاز نتایج حاصله متعاقبا اعلام خواهد شد.

دختر آملی بر اثر خودکشی فوت کرد

رسانه‌های معاند در حالی با انتشار خبر جعلی کشته شدن دختر نوجوان آملی به دنبال دامن زدن به اغتشاشات هستند که آرامش در این شهر برقرار بوده و مادرش در گزارش ویدئویی به صورت رسمی خودکشی دخترش را با قرص تایید می‌کند.

خانم میرزایی مادر «محدثه جان براری» دختر ۱۷ ساله آملی در گفت و گویی بیان کرد: هنگامی که به خانه برگشتم دخترم را با دهن پر از کف و خون از بینی دیدم.

وی با بیان این که دخترم معروف به «مهدیس حسینی» بوده است، توضیح داد که شب قبل از خودکشی شخصی به نام ر- م ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه دخترم را بیرون برده است و همسایه‌ها دیده‌اند که دخترم ساعت هشت و نیم صبح فردا به منزل آمد.

وی ادامه داد: طبق مشاهدات و اظهارات پسر همسایه، ساعت ۱۱ صبح (ر - م) با ماشینش در داخل کوچه دیده شده است، ر- م دوست پسر سابق دخترم بوده است. دوست پسر دخترم سابقه ضرب و شتم بر روی دخترم را داشت یعنی چندین بار ایشان را بیرون برده است و خودش نیز مصرف قرص دارد و چندین بار در این حالت برای بردن دخترم دم خانه آمده بود.

مادر این دختر آملی در ادامه بیان کرد: پسر صاحبخانه دید که ساعت ۱۷ همین نفر با حالت نگران با سرعت بالا از کوچه بیرون رفت. صاحبخانه ما نیز ورود این آقا را در داخل منزل دیده و خروجش را تایید کرد.

سوء مصرف مواد مخدر و یک کشته سازی دیگر

از ابتدای بروز اغتشاشات و ناامنی‌ها در کشور یکی از راهبردهای به کار برده شده از سوی جریان معاند و مولد اغتشاشات در کشور شیوه کشته سازی در رسانه‌ها و فضای مجازی است.

موضوع کشته شدن علیرضا کریمی از سوی دادگستری کل استان مرکزی مورد بررسی و تحقیقات فنی و قضایی قرار گرفته است و در نتیجه تحقیقات به عمل آمده مشخص شده فوت این فرد با اغتشاشات و حوادث اخیر هیچ ارتباطی ندارد.

در تحقیقات به عمل آمده از سوی دادگستری کل استان مرکزی عنوان شده است: حسب پخش خبری توسط رسانه‌های معاند مبنی بر فوت جوانی به نام علیرضا کریمی و ارتباط دادن آن با اغتشاشات و حوادث اخیر، تحقیقات فنی و قضایی صورت گرفته و مشخص شده است این جوان، غیر بومی استان مرکزی بوده و در منزل مجردی خود سکونت داشته و در همان مکان فوت کرده است.

براساس اعلام دادگستری استان مرکزی، بنا به گواهی پزشکی قانونی، علت تامه فوت علیرضا کریمی، مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اعلام شده است.

براساس این گزارش، در بررسی جسد متوفی آثار و شواهدی دال بر آزار، ضرب و جرح، کوفتگی و شکستگی مشاهده و گزارش نشده است فلذا فوت این فرد هیچ ارتباطی به اغتشاشات و یا احیانا شرکت در تجمعات اخیر ندارد و این ادعا تکذیب می‌شود.

تکذیب شایعه فوت یک نوجوان ۱۵ ساله در اغتشاشات شهرستان دزفول/ احسان خواجوی زنده است

مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول در مورد شایعه مطرح شده در فضای مجازی که در آن عنوان شده یک پدر و پسر به فاصله یک روز در اغتشاشات دزفول به ضرب گلوله کشته شده‌اند، گفت: احسان خواجوی ۱۵ ساله به همراه پدرش محمد خواجوی ۴۱ ساله در روز حادثه سوار بر موتورسیکلت بوده‌ند که هر دو مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه در پی حادثه به وجود آمده محمد خواجوی پدر احسان جان خود را از دست می‌دهد و پسر او زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول با بیان اینکه در پی بروز حادثه مورد اشاره، پرونده‌ای در دادسرا تشکیل شده و تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته است، تصریح کرد: برای مشخص شدن حادثه از یک کارشناس سلاح تحقیق به عمل آمد و همچنین در معاینه جسد محمد خواجوی مشخص شد گلوله شلیک شد به این پدر و پسر ساچمه‌ای فلزی بوده است. در استعلام صورت گرفته از نیروی انتظامی استان خوزستان و مطابق تحقیقات میدانی به عمل آمده مشخص شد فشنگ‌های مورد استفاده نیروی انتظامی در استان پلاستیکی هستند.

آماده در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقات در این پرونده کامل شده و مشخص است گلوله ساچمه‌ای را چه کسی شلیک کرده، گفت: هنوز مشخص نیست گلوله شلیک شده به محمد و احسان خواجوی از سوی چه کسی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول با تکذیب شایعه فوت احسان خواجوی گفت: احسان خواجوی پس از چند روز از بیمارستان مرخص شد و اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد.

گفتنی است احسان خواجوی طی چند روز گذشته جهت پیگیری پرونده پدرش محمد خواجوی به دادستانی مراجعه کرده است.

پدر آیلار حقی: فوت دخترم ربطی به اغتشاشات اخیر ندارد

پدر «آیلار حقی» با بیان اینکه فوت دخترش ربطی به اغتشاشات اخیر ندارد، بیان کرد که پرونده فوت فرزندش را به مراجع ذیصلاح و قضایی سپرده تا موضوع را بررسی و نتایج را اعلام کنند.

کشته‌سازی تاکتیک قدیمی ضد انقلاب در آشوب‌ها و اغتشاشاتی است که از ابتدای انقلاب رخ داده است. در اغتشاشات گذشته هم دشمنان کشورمان سعی داشتند از این حربه استفاده کنند. هر دوره یک طیف خاص هدف کشته‎سازی‌ها قرار می‌گیرد؛ اما این بار نوبت به زنان و دختران جوان بود. دختران کم سن و سالی که با توجه به شرایط هفته های اخیر و پس از مرگ مهسا امینی سوژه مناسبی برای ایجاد ناامنی در کشور بودند. اما آنچه اهمیت دارد، هوشیاری مردم ایران نسبت به دروغ‌هایی که است که این روزها به صورت زنجیره وار در فضای مجازی و در رسانه‌های فارسی زبان خارجی، منتشر می‌شود. مردم شریف ایران باید بیش از گذشته به اصالت اخبار توجه کنند و هر شایعه یا دروغی که توسط رسانه‌های بیگانه گفته و منتشر می‌شود را به راحتی قبول نکنند و اصالت اخبار را بررسی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *