رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یونیسف: میلیون‌ها کودک در معرض گرمای شدید قرار دارند

12:51 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۶۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یوینسف هشدار داده که میلیون‌ها کودک در سطح جهان در معرض موج گرمای شدید قرار دارند.

خبرگزاری میزان - بر اساس تحقیقات جدید «یونیسف» (صندوق کودکان سازمان ملل)، در حال حاضر 559 میلیون کودک در معرض موج شدید گرمای هوا هستند.

به گزارش وبسایت یونیسف، علاوه بر این، 624 میلیون کودک در معرض یکی از سه معیار گرمای زیاد دیگر قرار می‌گیرند؛ طول موج گرمای بالا، شدت موج گرمای بالا یا درجه حرارت بسیار بالا.

در طول سالی که امواج گرما در هر دو نیمکره جنوبی و شمالی رکوردها را شکسته، محافظت از کودکان در برابر تأثیرات فزاینده امواج گرما تأثیر گسترده امواج گرما بر روی آنها را برجسته می‎‌کند.

این گزارش برآورد می‌کند که تا سال 2050، انتظار می‌رود همه 2.02 میلیارد کودک جهان در معرض امواج گرمای بالا قرار گیرند.

«کاترین راسل»، مدیر اجرایی یونیسف گفت: سطح جیوه در حال افزایش است و تأثیرات آن بر کودکان نیز افزایش می‌یابد؛ در حال حاضر، از هر 3 کودک، یک کودک در کشورهایی زندگی می‌کند که با دمای بسیار بالا مواجه هستند و از هر 4 کودک، یک کودک در معرض فرکانس امواج گرمای بالا قرار دارد، و این وضعیت بدتر خواهد شد. کودکان بیشتری در طول سی سال آینده تحت تاثیر امواج گرمای طولانی‌تر، داغ‌تر و مکرر قرار خواهند گرفت که سلامت و رفاه آنها را تهدید می‌کند.

وی افزود: اینکه چقدر این تغییرات ویرانگر خواهد بود به اقداماتی که اکنون انجام می‌دهیم بستگی دارد. حداقل، دولت‌ها باید فورا گرمایش جهانی را به 1.5 درجه سانتیگراد محدود کنند و بودجه سازگاری را تا سال 2025 دو برابر کنند. این تنها راه برای نجات جان و آینده کودکان و آینده کره زمین است.

امواج گرما به ویژه برای کودکان مضر است، زیرا آنها در مقایسه با بزرگسالان کمتر قادر به تنظیم دمای بدن خود هستند؛ هر چه کودکان بیشتر در معرض امواج گرما قرار گیرند، احتمال مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های مزمن تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتر می‌شود.

نوزادان و کودکان خردسال در معرض بیشترین خطر مرگ و میر ناشی از گرما هستند؛ امواج گرما همچنین می‌تواند بر محیط‌های کودکان، ایمنی، تغذیه و دسترسی به آب و تحصیل و معیشت آنها تأثیر بگذارد.

این گزارش نشان می‎دهد که مدت زمان موج گرمای بالا در حال حاضر بر 538 میلیون یا 23 درصد از کودکان در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد. این میزان در سال 2050 با گرمایش 1.7 درجه به 1.6 میلیارد کودک و با گرمایش 2.4 درجه به 1.9 میلیارد کودک خواهد رسید که بر اهمیت اقدامات فوری و چشمگیر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق برای مهار گرمای جهانی و محافظت از زندگی تاکید دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *