رد توافق پرداخت غرامت به کودکان بومی از سوی دادگاه حقوق بشر کانادا

14:08 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۵۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
توافق پرداخت غرامت 40 میلیارد دلاری به کودکان بومی در معرض خطر رد شدن در دادگاه حقوق بشر کانادا قرار دارد.

خبرگزاری میزان – دادگاه حقوق بشر کانادا اعلام کرد که قوانین حقوق بشری، پرداخت غرامت 20 میلیارد دلاری به کودکان بومی را مورد حمایت قرار نمی‌دهد.

به گزارش «سی بی سی»، دادگاه حقوق بشر کانادا اعلام کرد که نمی‌تواند توافق غرامت 20 میلیارد دلاری به کودکان بومی را تایید کند؛ زیرا توافق مذکور برخلاف ادعاهای دولت کانادا معیارهای حقوق بشری را تامین نمی‌کند و جریمه قبلا تعیین شده برای دولت و همه کودکان آسیب دیده بومی را پوشش نمی‌دهد.

این توافق بخشی از توافقنامه گسترده 40 میلیارد دلاری حمایت از کودکان بومی است که دولت کانادا از آن به عنوان یک «توافق تاریخی» پس از جدال حقوقی 14 ساله یاد می‌کرد.

توافق مذکور بین دولت فدرال و مجمع ملل اول برای پرداخت غرامت به کودکان و خانواده‌های بومی آسیب دیده از سیستم رفاهی کودکان امضا شده بود و «اتاوا» آن را دستاوردی بزرگ در زمینه سیاست‌های خود در قبال بومیان معرفی می کرد.

توافق انجام شده برای اجرایی شدن نیاز به تایید دادگاه حقوق بشر کانادا را داشت.

آژانس های حقوق بشری همزمان هشدار دادند که اجرای توافق مذکور می‌تواند به معنای کاهش خدمات به کودکان بومی باشد.

اگرچه رد توافق به معنای تاخیر مداوم در پرداخت غرامت به کودکان و خانواده‌های بومی آسیب دیده است، اما باید توجه داشت که گستردگی آسیب‌های وارده به بومیان از سوی دولت کانادا با توافق محدود موجود قابل ترمیم نیست.

دادگاه حقوق بشر کانادا در سال 2016 اعلام کرد که «اتاوا» علیه کودکان بومی تبعیض قائل شده و این امر به «تروما» و آسیب آنان در بالاترین سطح منجر می‌شود.

این دادگاه در سال 2019 دولت کانادا را به پرداخت حداکثر مجازات و پرداخت 40 هزار دلار به هر کودک بومی و مسئول نگهداری وی محکوم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *