سازمان جهانی بهداشت: افراد هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا و کرونا اقدام کنند

21:25 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۸۹۳۳
دفتر منطقه ای اروپای سازمان جهانی بهداشت (WHO) از همه افراد واجد شرایط درخواست کرد تا هر چه سریعتر واکسن آنفلوآنزا و دز یادآور واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کنند.

خبرگزاری‌ میزان - براساس گزارش دفتر منطقه ای اروپای سازمان جهانی بهداشت، از اوایل ماه سپتامبر، موارد منطقه‌ای ابتلا و فوت مرتبط با کووید-۱۹ سه برابر شده است و در هفته دوم اکتبر، منطقه اروپا نزدیک به ۶۰ درصد موارد جدید جهانی ابتلا به کرونا و ۴۲ درصد از مرگ‌ومیرهای جدید جهانی ناشی از این بیماری را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش خبرگزاری شینهوا، "هانس کلوگه"، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با اشاره به تزریق واکسن آنفلوآنزا و دوز یادآور واکسن کووید-۱۹ گفت: با شیوع کووید-۱۹ و آنفلوآنزای فصلی، سلامت افراد آسیب‌پذیر - از جمله سالمندان، مبتلایان به نقص ایمنی، زنان باردار و نوزادان - در معرض خطر بیشتری قرار دارد.

وی در این راستا افزود: در حال حاضر زمان، زمان استراحت نیست.

کلوگه ادامه داد: در ماه گذشته، ما شاهد افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزای فصلی نیز بودیم که در حال حاضر منجر به افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها با عفونت‌های حاد تنفسی شده است.

وی اظهار کرد: ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از موارد جدید ابتلا، محافظت از افراد در معرض خطر و آماده سازی سیستم های بهداشتی خود به منظور مدیریت تهدیدات متعدد به کار گیریم.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اثربخشی واکسن ها ادامه داد:: واکسن‌ها بی‌خطر هستند و کارایی دارند.

وی تصریح کرد: مانند فلج اطفال، واکسن های کووید-۱۹ و آنفلوآنزا نیز می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند. وی همچنین سیاستی دیگر برای مقابله با شیوع کرونا را نظارت مستمر و تضمین دسترسی به داروهای ضد ویروسی برای جمعیت‌های در معرض خطر اعلام کرد.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت بر نقش مفید واکسن‌ها در پیشگیری از بیماری‌ها، در روز جهانی فلج اطفال (۲۴ اکتبر) به سال ۲۰۰۲ میلادی تاکید کرد و گفت: در آن سال اعلام شد این بیماری در این منطقه تقریبا ریشه‌کن شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: واکسن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *