رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمان: پرونده‌های دارای زندانی باید در اسرع وقت رسیدگی شوند

16:19 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۸۶۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان پیگیری جدی سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرونده های زندانی دار باید به صورت ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقوق مددجویان زندان ها ایفا شده و افراد بدون دلیل در زندان نمانند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان های استان با اشاره به این مطلب که امروز مشکل جمعیت کیفری زندان ها مشکل جدی است، اظهارکرد: مسئولان قضایی و قضات باید توجه خاصی به وضعیت زندان و زندان ها داشته باشند.

وی بر اجرای دقیق تکالیف قانونی در زمینه رسیدگی به پرونده ها به ویژه پرونده های زندانی دار تاکید کرد و ادامه داد: دادستان ها و روسای دادگستری ها باید ضمن برگزاری جلسات توجیهی برای همکاران قضایی، نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف اقدامات و تحلیل آمارهای موجود اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از تاسیسات حقوقی جایگزین حبس نیز تاکید و تصریح کرد: بازدید از زندان وظیفه و تکلیف قضات است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که باید از معرفی کودکان کار و متکدیان دستگیر شده توسط ضابطان دستگاه قضایی به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری شود، اظهارکرد: معرفی این افراد بدون تامین قانونی به کانون اصلاح و تربیت درست نیست و از این رو معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پیگیری های لازم را انجام داده اند و سازمان بهزیستی مکلف شده است که نسبت به پذیرش این افراد اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان پیگیری جدی سیاست های کاهش جمعیت کیفری زندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرونده های زندانی دار باید به صورت ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقوق مددجویان زندان ها ایفا شده و افراد بدون دلیل در زندان نمانند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: ۱۱۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

رضا طالبی زاده افزود: از مجموع محکومان مشمول عفو و تخفیف و تبدیل مجازات ۸۱ نفر با استفاده از عفو رهبری آزاد شده اند و مجازات اعدام دو نفر به حبس تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع مددجویان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در استان کرمان، ۶ نفر زن هستند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: در سال جاری یک هزار و 336 مورد بازدید قضات از زندان های استان کرمان انجام شده است.

سید مجتبی حسینی افزود: تعداد دادرسی های الکترونیک در زندان های استان 6 هزار و 77 مورد بوده است و زندان منوجان با تحقق صد درصدی دادرسی الکترونیک، رتبه برتر در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *