وزیر کشور: با دولت جدید عراق برای اجرای توافقات اربعین مذاکره می‌شود

13:08 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۸۰۹۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور عملکرد دستگاهها را در تسهیل تردد و رفاه زائران اربعین حسینی رضایت بخش توصیف کرد و گفت: با آغاز برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اربعین سال آینده، با دولت جدید عراق برای اجرای توافق‌ها در این زمینه مذاکره خواهد شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در یکصد و سومین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که آخرین نشست این ستاد برای اربعین ۱۴۰۱ هم محسوب می شود، اظهار کرد: تمام دستگاهها و نهادهای متولی امر با ظرفیت تمام در مراسم امسال اربعین حسینی وارد عمل شدند

وی با تقدیر از زحمات همه فعالان برگزاری این هنگامه بزرگ فرهنگی، افزود: هم اکنون برنامه ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی در سال آینده آغاز شده است و کار با جدیت دنبال می شود.

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از مقوله های مهم در مراسم اربعین حسینی، تقویت زیرساخت های عمرانی است، خاطرنشان کرد: امسال بیش از سه و نیم میلیون زائر حسینی وارد شهرهای زیارتی در عراق شدند و باید برای سال آینده هم برای حدود ۵ میلیون زائر برنامه ریزی داشته باشیم و متناسب با آن زیرساخت ها را فراهم کنیم.

وحیدی اضافه کرد: برای رفاه و سفر راحت زائران، با دولت جدید عراق برای به روز کردن توافقات، مذاکره انجام می شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص همکاری دولت عراق در تسهیل تردد زائران هم اظهار کرد: همکاری‌های خیلی خوبی با دولت عراق صورت گرفت و البته برای یک مدت کوتاه، تناسب بین میزان خروجی مرز کشور با ورودی مرز عراق به هم خورد که این مساله هم مدیریت شد.

وزیر کشور همچنین درخصوص میزان ورود اتباع خارجی در مراسم اربعین امسال گفت: با دولت عراق برای تردد زائرین اتباع خارجی به تفاهم رسیدیم و عزیزان زائر اتباع خارجی هم از مرزهای کشور، وارد شهرهای زیارتی در عراق شدند.

بررسی بازگشایی مرزهای جدید همچون چیلات در دهلران، کیله سردشت از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور در نشست امروز بود و گفت: باز شدن مرزهای جدید آثار فرهنگی و معنوی بسیار خوبی برای منطقه دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

وحیدی بر  توسعه امکانات و ظرفیت های لجستیکی پایانه های مرزی کشور برای سال آینده هم تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *